Rágcsálófajt fedeztek fel

Még több a patkány Brazíliában

Egy új, a fák csúcsán élő, 30 cm hosszú rágcsálófajt fedeztek fel a közelmúltban a brazil hegyi erdőkben.

2011.03.21 04:02MTI

A tömött bundájú állatot fehérfoltos hegyipatkánynak (Drymoreomys albimaculatus) nevezte el felfedezője, Alexandre Reis Percequillo, a Sao Pauló-i Egyetem biológusa, mivel ezer méteres magasságban honos a dél-kelet-brazíliai Serra do Mar hegységben, Sao Paulo és Santa Catarina államokban.

A rágcsáló egy evoluciós rejtély, mert legközelebbi rokona a perui Andok egyik száraz völgyében él - számolt be a kutató a Zoological Journal of Linnean Society folyóiratban, amelyet a Folha de Sao Paulo című újság idéz.

A két faj talán azért hasonlít egymásra, mert mindketten hegyvidékekre jellemző csoportokhoz tartoznak - véli a biológus.

A fehérfoltos hegyipatkányról egyelőre keveset tudni; tény, hogy mancsán és ujjai között hártyaszerűség segíti a könnyebb manőverezést a fák lombkoronájában.

Egyelőre nem tudni, kihalás fenyegeti-e az újonnan felfedezett fajt.