Bamba tévétársadalom?
Napi csaknem négy és fél órát töltenek a magyarok a tévé előtt
Míg tavaly 260, idén átlagosan naponta 265 percet, vagyis majdnem négy és fél órát tölt a magyar televíziónéző a készülék előtt - hangzott el a Nielsen Közönségmérés ügyfél-konferenciáján szerdán Budapesten, mintegy száz hazai médiacég képviselője előtt.
2010.05.13 17:00MTIEz az adat percre pontosan megfelel az öt évvel ezelőtti, televízió előtt eltöltött időnek, és negyven perccel előzi meg az amerikai, 60 perccel pedig a német televízió-nézési időt.
Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Magyarország ügyvezetője elmondta, hogy tavaly a televízió megőrizte 40 százalékos részesedését a reklámpiacon. A földi sugárzású csatornák aránya évek óta csökken, mára a háztartások harmadában van digitális vétel.
Az AGB Nielsen - amelyet Magyarországon 2010 májusától Nielsen Közönségmérésnek hívnak - ezért a digitális sugárzási platformhoz illeszkedően folyamatosan új mérőkészülékre cseréli a régieket, és a mérések finomításához egy vidéki referenciaközpontot is megnyitott.
Digitális méréssel ugyanis jobban lehet követni a csatornák növekedése okozta nézettségaprózódást.
Az ügyvezető elmondta: a piac bővülésének jele, hogy tavalyi 82 után már 91 magyar nyelvű tévécsatorna működik. 2012-re 27 ország vált át digitális sugárzásra, s kapcsolja ki az analóg adást - mondta el Vittorio Sala, a Nielsen regionális igazgatója, hozzátéve: a környező országok közül eddig csak Ausztria váltott 100 százalékban digitális sugárzásra. Vittorio Sala az új mérési megoldások között említette a háromképernyős mérést. Így a tévé mellett már az online és mobil felületeken megjelenő médiatermékek fogyasztása is figyelhető.
A televíziós világ jelenkori kihívásairól beszélt Jorge Papanicolau, a Nielsen üzletfejlesztési igazgatója. Ő elmondta: az egyik kihívás, hogy a youtube videomegosztó tulajdonosai az oldalt teljes értékű televízióvá szeretnék alakítani. A másik kihívás az egyre több televízió piacra lépése, amely által az egy csatornára vetített nézettség általában minden országban csökken.
A Nielsen jelenleg 1040 magyar háztartásban méri a televíziós csatornák nézettségét, vagyis a csatornákra vetített médiafogyasztást. A cég tizenhat európai országban van jelen.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 13:56 EU-elnökség - KTK: magyar uniós elnökség, akadálytalanul
- 12:45 Voks 24 - Egy hét múlva lesz az EP- és önkormányzati választás Magyarországon
- 11:02 Ukrajna 50 év múlva nem fog létezni - Tucker Carlson
- 10:39 Kína gépfegyverrel felfegyverzett robotkutyákat mutatott be - videó
- 9:25 Az Emirates járata több tucat flamingót gázolt el az indiai pénzügyi központban
- 8:59 Egy halott, több sérült a Boeinget sújtó súlyos turbulenciák miatt a Singapore Airlines járaton
- 7:56 AM: a tartósan vízhiányos időszakban vízjogi engedély nélkül is lehet öntözni
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06