Bimbinek szűk a fülke

Depóban a versenykamion

Hazaért Angliából "Tiby", az Oxxo Team versenykamionja. Minden verseny után tüzetesen át kell nézni, gyakorlatilag elemeire szétszedni, mert ebben a sportban nem fér bele, hogy a versenypályán derüljön ki, valami nem működik rendesen.

2011.05.04 22:18ma.hu - Sárosi Brúnó

Már Donington Parkban hallottak a szerelők valami hangot a difiből, illetve a váltóból is, úgyhogy ezeket mindenképp szét kell szedni, és átvizsgálni. A futómű kapott egy kisebb ütést, mivel volt egy kicsúszás a kavicságyba, és természetesen az idomok mennek a műanyagosokhoz, majd a fényezőkamrába, hiszen a kamionsportban a kisebb ütközések megengedettek, és ilyenkor a spoilerek sérülnek elsőként. Az Oxxo pilótája, Birnbauer Zoltán továbbra is küszködik hosszú lábai miatt, ugyanis elég szűk a fülke, hiába egy 5,5 tonnás kamionban ül, úgyhogy a mérnökök próbálnak néhány centit nyerni neki, de a lehetőségek igen korlátozottak, mivel már most is minden a határra van állítva.

Jövő héten Németországba utazik a versenykamion, ugyanis az első futómű átalakításra kerül. A lengéscsillapítók rögzítési pontjait fogják megváltoztatni a mérnökök, aminek az lesz az eredménye, hogy finomabban lehet hangolni majd a futóművet.

Mindeközben a csapat telemetrikus mérnöke, Bakó Csaba elemzi az adatokat a kamionról, a pályáról, a pilóta vezetéséről. Megnézi, hogyan működik a futómű, milyen a be-, és kirugózás, elemzi a fékek hőmérsékletét, és a motor tulajdonságait: az olajnyomást, víz hőmérsékletét, turbónyomást, befecskendezési nyomást. Ezeknek megvannak a határértékeik, amin belül kell mozogniuk ahhoz, hogy a motor minél jobban, hatékonyabban működjön, és ne menjen tönkre.

Bimbi, az Oxxo pilótája szimulátoron gyakorolja a következő pályát, jelen esetben Misano aszfaltcsíkját. A csapat mérnökei megoldották, hogy a szimulátoron ugyanaz a telemetria követhető nyomon, mint a versenykamionon, így a tavalyi adatok segítségével átbeszélik a féktávokat, kanyaríveket, kigyorsításokat. Bimbinek tudnia kell, hogy a kanyarokban melyik sebességi fokozatban, milyen fordulatszám tartományban kell tartania a kamiont, hogyan tud gyors lenni. A mérnökökkel összerakják a pályát a legjobb szektoridők alapján, egy úgynevezett ideális kört próbálnak futni, amit persze szinte lehetetlen minden körben megfutni, de igyekezni kell minél közelebb lenni hozzá.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.