Beszámoló

Major futamot nyert, Kiss Norbit a technika nem engedte - KÉPEK!

A Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén Csehországba látogatott, ahol a mosti pályán álltak rajthoz a pilóták.

Nézze meg a képeket! >>> képgaléria

2013.09.01 22:05ma.hu

Pénteken rendezték a szabadedzéseket, ahol Kiss Norbi végig második volt, nem csoda, hogy a csapat bizakodva várta a futamokat, de szombatra  mindez megváltozott. Már a reggeli Warm up-on problémái voltak a kormányzással, s bár a csapat kicserélte a szervópumpát, nem múlt el a hiba, és Norbi nem tudott mért kört futni az időmérőn.

A csapat nekiállt kicserélni a kormánygépet, hiszen pumpa mellett ez lehetett a másik szerkezet, ami meghibásodhatott. Szinte az utolsó pillanatban lett kész a szerelés, hogy Norbi még fel tudjon állni a rajtrácsra - az utolsó helyre -, de miközben már odafele tartott, kiderült, nem lett jó az autó, így visszatért a sátorba, ahol gyorsan kicserélték a délelőtt beszerelt szervópumpát, így a pilóta ugyan csak a bokszutcából, de el tudott rajtolni az első futamon.

Hamar utolérte a mezőnyt, és elkezdte az előzéseket, a 20. helyről egészen a kilencedik helyig verekedte magát előre, de ott már leintették a futamot, így mindössze a pontszerzéssel vigasztalódhatott, ráadásul a kormány még mindig nem működött rendesen.

A második futamig ismét hatalmas szerelés következett, de hiába, a harmadik körben megint előjött a hiba, Norbi nem tudta bevenni a kanyarokat, csak nagyon lassan, így fel kellett adnia a futamot.

KATT a képre! >>>

Major Benedeknek viszont csodálatos szombatja volt Mostban. Az időmérőn eddigi legjobb helyezését érte el, 7. lett, majd az első futamon a mellőle induló Frankie Vojtisek jobban kapta el a rajtot, Beni visszaesett a 8. helyre. Egy darabig próbált támadni, de a futam felénél már inkább a gumival kezdett spórolni, hiszen mióta benne van a Top 10-ben, rá is vonatkozik a gumiszabály, miszerint egy nap maximum 6 új gumit használhat el. Mivel hátulról nem fenyegette veszély, simán hozta be kamionját a 8. helyen, ami a fordított rajt miatt a Pole Pozíciót jelentette a második futamon. Beni mellől ismét Frankie rajtolt, de most a magyar pilóta fantasztikusan indult, elsőnek fordult be, és onnantól úgy nyúlt el a mezőnytől, hogy nemsokára már teljesen egyedül autózott, szinte csak a célegyenesben látták messze maguk előtt üldözői. Mindaddig nyugodt is lehetett, míg az egyik Renault át nem rágta magát a keményen védekező Frankien, onnantól elkezdett közeledni Benire, de az ifjú pilóta hibátlan vezetéssel addigra olyan előnyt autózott ki magának, hogy a kockás zászló közel 6 másodperces előnnyel intette le, ezzel a mindössze 17 éves magyar pilóta megszerezte második futamgyőzelmét a Kamion Európa-bajnokságon, újabb sorokat írva a Truck Race történelem könyvébe.

A szép számú magyar szurkolótábor egy emberként énekelte a Himnuszt, miközben Beni boldogan mosolyogva állt a dobogó legfelső fokán...

KATT a képekért! >>>

Szombat éjjel ismét kicserélték Norbi komplett kormányzását, a szervópumpát és a kormánygépet is, minden csövet végignéztek, nyomáspróbának vetettek alá. Az időmérőn Norbi második lett, a kormányzás jól működött, így nagyon várták az első futamot. Norbi másodiknak rajtolt, Albacetevel csatázott egyet, de megvédte pozícióját, és Hahn mögött, a második helyen fejezte be a futamot.
Az FIA utólag "veszélyes vezetésnek" minősítette Norbi védekezését, melyben
kivezette a spanyolt a pályára szélére, és 10 másodperces büntetést is kaptak mellé, így hogy-hogy nem, pont Albacete mögé került...

- Keményen, de szabályosan védekeztem - mondta az eset után Norbi -, velem ezerszer megcsinálták ugyanezt, de sose büntettek meg senkit, engem persze rögtön...

KATT a képre! >>>

A második futamon Norbi az ötödik helyről rajtolt, két kör után már harmadik volt, amikor beszúrt Vrseckynek, aki ráhúzta a kormányt, próbálta Norbit kiszorítani, de nem sikerült neki, viszont nagy ütést kapott a kamion. Ezután már az első helyért harcolt, de Frankie Vojtisek háromszor is a fűre szorította le, pedig Norbi már mellette volt, így visszaelőzre Vrsecky, aki viszont a célegyenes végén egy túl optimista féktávval  próbálkozott, emiatt Norbi el tudott menni mindkettő cseh pilóta mellett. Sajnos egy körrel később a hatalmas ütések miatt megadta magát a kormányzás, és egy bal kanyarba nem tudott befordulni Norbi, fel kellett adnia az élről a futamot.

Beni az időmérőn kilencedik lett, majd az első futam rajtja után összeakadt Frankievel, bal hátsó defektet kapott, így célja csupán a célba érés lehetett, végül 14. helyen intette le a kockás zászló. A második futamon hatalmas csatákban egészen a 9. helyig tudott előremenni,  majd megbüntettek előtte egy pilótát, így végül 8. lett.

Nagyon nehéz, és eseménydús hétvége volt Csehországban, Norbi szombaton a technikával küzdött, vasárnap az FIA-val, de egyik esetben sem volt esélye. Major Beni viszont megszerezte második futamgyőzelmét a Truck Race-en, és amikor működött Norbi kamionja, egyik leggyorsabb volt a mezőnyben, így örülni kell a sikereknek és a pozitívumoknak, el kell felejteni a sok rosszat és nehézséget, és az utolsó három versenyre kell innentől koncentrálnia az egész csapatnak.

"Köszönjük támogatóinknak, hogy mellettünk állnak, és köszönjük rajongóinknak az egész hétvégi biztatást! Rengeteget jelent számunkra, hogy szurkoltok nekünk mind a helyszínen, mind pedig otthonról!" - írta a csapat sajtófőnöke, Sárosi Brúnó.

Hajrá OXXO, hajrá Magyarország!

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.