Felül a gálya... : dízel Honda Civic

...azért a víz az úr. A Honda engedett a piac és a vásárlók igényeinek és idén jelentkezett az 1,7 CTDi motorral, ami (mármint a dízel) eddig meglehetősen távol állt tőle.
2003.06.12 07:59

Nem mintha eddig ne szerepelt volna a Honda kínálatában dízel erőforrás, de nem igazán erőltették a dolgot. Mostanra viszont kénytelen-kelletlen bele kellett vágni a gázolajosításba, ami a jelek szerint egész jól sült el.

A Civic 1,7 literes közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses motorja a nagyobb tapasztalatokkal rendelkező Isuzutól származik, amin a mérnökök néhány jelentős változtatást eszközöltek. Ilyen például a módosított motorvezérlés, a jobb nyomatékelosztás érdekében pedig változó a turbófeltöltő geometriája illetve a szívóoldali levegőáramlás. A motor legnagyobb teljesítménye így 100 lóerő, nyomatéka 220 Nm lett.

Érezhető, hogy a dízelekhez képest magasabb fordulatszám-tartományokban élvezhető a vezetés, a Civic CTDi tehát amolyan átmenet a benzinesek és a gázolajosok között. A japánok legújabb dízele a 2000-tól 4500-ig terjedő tartományban érzi jól magát (itt veszettül húz). Állóról százra gyorsításhoz 11 másodpercre van szüksége.

Az autó átlagfogysztása 5 liter körül mozog, a 60 literes üzemanyagtartálynak köszönhetően kiemelkedő a "hatótávolsága". A motor csendesen jár, az utastérben pedig végképp nem hallani a gép hangoskodását. A középkonzolra épített váltó pontosan kapcsolható, rövid áttételezésű. A szervokormány elektromos rásegítése sebességfüggő, a kormányoszlop csak magasságban állítható.

A karosszéria családiasan ötajtós, hely akad bőven elől és hátul is ( hátul több, mint az Accordban), utasoknak és csomagoknak is. Az burkolatok anyaga jó minőségű, pontosak az illesztések, de a kárpítozás nem sugall valami "vidám életérzést", cserébe a 370 literes csomagteret teljes egészében lekárpítozták.

Az alapfelszereltséghez tartozik elektromos fékerőelosztó, négy légzsák, CD-s rádió, elektromos ablakemelő és külső visszapillantó, légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés és az öt hárompontos biztonsági övhöz mindössze négy fejtámla (?).

A Hondásan sportos vezetés és a gazdag alapfelszereltség összesen 4.490.000 Ft-ot kóstál, ami a vetélytársakhoz és önmagához képest is jónak mondható. Aki viszont nem elégszik meg ezzel a motorral, annak várnia kell egy évet, mert csak akkorra készül el az Accordban már bemutatkozott saját fejlesztésű - de még mindig fejlesztés alatt álló - 2,2 literes motor, ami várhatóan 140 lóerős lesz és 340 Nm-es nyomatékkal fog bírni.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!
Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.