Új trendet nyitottak
Díjat nyert Chicagóban a Zeneakadémia imázsfilmje
A Lisztérium - ahol él a zene című klipje az intézményi arculattal foglalkozó reklámfilmek között bizonyult a legjobbnak, a Silver Hugo-díjat szerdán adták át az amerikai nagyvárosban.
2015.04.23 08:07MTIDíjat nyert a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyén a Zeneakadémia imázsfilmje.
A Lisztérium - ahol él a zene című klipje az intézményi arculattal foglalkozó reklámfilmek között bizonyult a legjobbnak, a Silver Hugo-díjat szerdán adták át az amerikai nagyvárosban.
A 2015 januárjában bemutatott spot célközönsége az a réteg, amelynek érdeklődésén kívül esik a komolyzene, de nyitott az új, eredeti élményekre. Ezért a film nem a 140 éve alapított intézmény hagyományait, hanem a Zeneakadémián születő zene katartikus erejét, a Nagyterem egyedi atmoszféráját kísérelte meg a rendelkezésre álló 40 másodpercben bemutatni - közölte a Zeneakadémia.
A kisfilm kreatív koncepcióját Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató, a film kreatív producere és a Zeneakadémia ügynöksége részéről Gács Róbert álmodta meg, a rendező Géczy Dávid. A spot Kutrik Bence által komponált zenéjét az erre az alkalomra jelentősen kibővült Musiciens Libres kamaraegyüttes szólaltatta meg. A forgatásnak a Liszt Ferenc téri zenepalota közönsége is aktív részese volt.
Az 1964-ben alapított rangos chicagói filmfesztiválon 2003 óta vannak televíziós kategóriák. A televíziós verseny küldetése, hogy elismerje a rendkívüli technikai és kreatív energiát a kereskedelmi televíziós reklámok és produkciók mögött, és hangsúlyozza jelentőségét a kommunikációban. A bírálati szempontok között a produkciók kreatív koncepciója és technikai megoldásai mellett a megvalósítás költséghatékonysága is szerepel. Az elmúlt években olyan világmárkák filmjeit díjazták, mint a FIAT vagy a Discovery Channel.
"A nemzetközi közvélemény szemében új trendet nyitottunk a komolyzene kommunikációjában" - fogalmazott az elismerésről Szabó Stein Imre, aki novellasűrítménynek nevezte az imázsfilmet. Mint mondta, a spot "a Zeneakadémia egészéből táplálkozik, sugározza a minőséget, és azt, hogy itt él a zene: itt születik napról napra, vizsgáról vizsgára, hallgatóról hallgatóra".
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 19:40 Halálra gázoltak egy nőt Kiskunfélegyházánál
- 19:11 Megtiltják a hím naposcsibék leölését Németországban
- 18:40 Hollandia kijárási tilalmat léptethet életbe a hétvégén
- 18:40 4 százalékos lehet a minimálbéremelés február 1-jétől
- 18:01 Nébih: visszahívta a Finn Crisp Snacks-et a gyártó
- 17:59 Szijjártó: megérkezett az orosz vakcina beszerzéséről szóló szerződéstervezet
- 17:20 Kásler szerint fény derülhet a Hunyadi-család származására
top fórum témák:
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2020.06.12 11:00
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2020.05.06 19:27
- JólVanna2020.03.13 00:19
- Tanár urak, írjatok egy töri könyvet!2020.03.13 00:00
- Most akkor mi van Iránnal?2020.03.12 23:25