Sikerrel zárult az első sörös showroom

Multikulti designtemplom debütált Budapesten

Egy héten keresztül lehetett látogatni Budapesten azt a pop-up showroomot, amelyet a Design Hét keretén belül állítottak fel és amely számos divattervező kreációjának adott otthont.

2014.10.13 14:00ma.hu

Nemcsak a sörök, de a divat világában is otthonosan mozog az egyik népszerű sörmárka, hiszen a cég számos kezdeményezése neves dizájnerekhez köthető. A mostani pop-up store létrehozásával a vállalat elsődleges célja az volt, hogy minél több tehetséges magyar és régiós divattervező munkáit ismertesse és szerettesse meg a nagyközönséggel. Világmárkaként lehetőségük van alakítani a trendeket, és büszkén vállalnak szerepet a helyi tehetségek támogatásában.

Az egy hétig nyitva tartott pop-up store mellett a márka már második éve támogatja a Central European Fashion Days elnevezésű programot és idén először a Design Hetet, számos együttműködése volt a Design Terminállal, és az évek során számos hazai divat-, illetve formatervezőknek szóló pályázatot is indított az ikonikus palackok felfrissítésére. Jelenleg a világ nagyvárosai által inspirált limitált kiadású “Cities” üvegekkel bűvölik el a sör és a trendek szerelmeseit – nem véletlen tehát, hogy a csillagos emblémájáról ismert frissítő a világ legnemzetközibb, és egyben a legtrendibb söre is.

A márka dizájnkapcsolódásáról Mark van Iterson Globális Design igazgató elmondta: „cégünk a születése óta szorosan és tudatosan kapcsolódik a designhoz, és jellemzi a kreativitás. Ez volt az első sör, ami nem a megszokott barna üvegben, hanem színes, különleges zöld palackban került a fogyasztókhoz, így átlagsör helyett azonnal a városi szalonok sörévé vált. Az ehhez hasonló kreatív ötletk, a határok feszegetése – és néha átlépése – azóta is jellemez minket. Világszerte keressük és támogatjuk a fiatal dizájnerek, tehetségek munkáját. Ez a globális együttműködés s inspirálja a tervezőket, és ők pedig inspirálnk minket.”

A Pop-up Store Kiss Miklós dizájner tervei alapján készült el. A tervező elmondta: „a 38 négyzetméteres területen a szlovák, cseh, lengyel és magyar tervezők ruháit, kiegészítőit külön szektorokban helyeztük el, amiket egy-egy, a sorok elejen található fehér pólón jeleztük az adott város nevével. Az installációt az “épület az éplületben” koncepcióra alapoztuk, ahol egy építeszeti alapegység, egy hosszanti elrendezesű shop-teret alakítottunk ki. Az anyaghasználat teljességgel szokatlan, a shop és a divat területeiről ismert alapanyagokból táplálkozik.

Ilyen a télen a boltok ajtajából, ipari területekről jól ismert szalagfüggöny, amit hőfüggönyként is ismerünk, alapvetően egy nem túl kvalitásos anyag mégis tökéletesen rajzolja ki a teret ebben a felfogásban. A másik anyag a fehér áttetsző, hálós szerkezetű textília, ami erősen utal a divat alapanyagaira. A fehér és zöld szín találkozása alapvetően erősíti fel a márka jellegzetes színhasználatát. A shop elrendezése a legalapvetőbb struktúrákat követi, kicsit az antik (és ezáltal a keresztény) templomok alaprendszerére épít, egy külső váz, és egy belső vázzal. Ezáltal egy kicsit a Divathét temploma is szeretne lenni.”

Az elmúlt egy hét alatt neves magyar tervezők - Dora Abodi, Iner, 1975, Doridea, Sarolt, Celeni, Gion, Artep –, illetve a Gombold újra! külföldi dizájnereinek – Mardoror, Balas, Pajonk, Retart, TAKK – különleges kreációival is megismerkedhettünk. A legkiválóbb dizájner darabok megtekintése, megvásárlása mellett a ONE Fashion Budapest csapatának köszönhetően szerda estig változatos kerekasztal-beszélgetéseken, workshopokon is részt vehetnek a divat szerelmesei.

Az öt ország trendjeit felvonultató pop-up store ideje alatt több száz ember csodálta meg közép-európai tervezők kreációit, alkalmanként 50 fő vett részt a szakmai workshopokon, és a személyre szabott konzultációs lehetőségekkel is minden nap tucatnyian éltek.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.