Elkerülik a hamut

Járatokat indít Lufthansa és az Air Berlin

A korábban elrendelt légtérkorlátozások ellenére engedéllyel újra indítja, illetve már el is indította egyes járatait hétfő estétől Németország két legnagyobb légitársasága, a Lufthansa és az Air Berlin.

2010.04.19 19:47MTI

A két társaság szóvivője délután jelentette be a döntést. A Lufthansa a tervek szerint még az esti órákig - de legkésőbb kedden reggel - mintegy 50 repülőgépet indít útnak, hogy az Egyesült Államokból, Dél-Amerikából, Afrikából és Ázsiából hazaszállítson mintegy 15 ezer ott rekedt utast.

Az Air Berlin egyik repülőgépe már le is szállt a müncheni repülőtéren, Palma de Mallorcáról szállítva haza utasokat. A légitársaság egy másik járatot este a berlini Tegel repülőtérről indított útnak. Mindkét légitársaság gépei alacsonyabb magasságban - a vulkáni hamufelhőt elkerülve -, különleges engedéllyel és radar által ellenőrzötten repülnek. Frankfurtban este leszállt a Condor légitársaság egy utasszállító repülőgépe, amely a Dominikai Köztársaságból szállított haza utasokat. Mindezt megerősítette az uniós kollégáival telefonkonferencián Berlinből kapcsolatot tartó Peter Ramsauer közlekedési miniszter. Ramsauer elmondta, hogy a légitársaságok a hatóságokhoz a külföldön rekedt utasok hazaszállítása érdekében engedélyért folyamodhatnak, és annak megadásáról a nemzetközi normák alapján döntenek. Szavai szerint eddig 10 légitársaság jelentkezett engedélyért. Közben megkezdte a légtér vizsgálatát a német repülésbiztonsági hatóság kutató repülőgépe.

A gép - amelynek tevékenysége az első ilyen jellegű német vizsgálódást jelenti - 17 óra után szállt fel a München melletti Oberpfaffenhofenből, a vizsgálat mintegy 2-3 órát vesz igénybe. Ulrich Schumann, a hatóság igazgatója televíziós nyilatkozatában elmondta, hogy a mérések adatait azonnal kiértékelik, és annak eredményeit még éjfél előtt közzéteszik. A hatóság az adatok függvényében dönt a zárlat további meghosszabbításáról vagy esetleges felfüggesztéséről. A német légtérzárlat hivatalosan egyelőre kedd hajnali 2 óráig van érvényben.

Szakértők elmondták, hogy a repülőgép fedélzetén elhelyezett eszközök a vulkáni hamu koncentrációját, továbbá összetételét elemzik.

Problémát jelenthet, hogy erre vonatkozóan nincsenek általánosan elfogadott értékek, emiatt a kiértékelés szubjektív elemeket is magában hordozhat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.