Sokan keresték a kilábalást a böngészővel

A Google csak nyert a világgazdasági válságon

Egy elemzés szerint a gazdasági válságról a kereső segítségével információkat gyűjtők növelték a Google márkanév értékét.

2009.09.21 10:10ictpress

Miközben a legtöbb cég megítélése romlott a gazdasági válság hatására, a Google-nek még a recesszióból is sikerült profitálnia.

A keresőjéről ismert vállalat neve a tízedik helyről a hetedikre lépett előre Interbrand tanácsadócégnek a legértékesebb márkaneveket felsoroló listáján. A nemzetközi tanácsadócég idén 19,5 milliárd dollárra becsülte a Google márka értékét.

Az Interbrand szerint a Google márkanevének az értékét a keresőn a válságról információkat gyűjtők is növelték.

A gazdasági válság leginkább az üzleti szolgáltatásokkal foglalkozó vállalatok megítélését rontotta, a Citigroup neve például a tizenhetedik helyről a harminchatodik helyre csúszott vissza listán.

A legértékesebb márkanévnek a tanácsadócég szerint továbbra is a Coca-Cola számít. Az üdítőgyártót az IBM és a Microsoft követi az Internbrand listáján.

Az idén a lista első tíz helyezettje közül a legtöbbet előre lépő Google-nél, a tanácsadócég a GE, a Nokia és a McDonald's nevét tartja még értékesebbnek.

"Ez volt az első év amikor a listán szereplő márkanevek összértéke csökkent. A cégek márkanevének az értéke azonban jóval kisebb mértékben esett vissza a válság hatására, mint a részvényeiké"- mondta el az Internbrand szóvivője a Telegraph-nak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.