A digitális generáció

Az európaiak 56 százaléka rendszeresen használja az internetet

Öt évvel ezelőtt a rendszeres internethasználók aránya a mostaninak csupán egyharmada volt. A fejlődés további mutatója, hogy az említett 56 százaléknak a 80 százaléka nagy sebességű internetkapcsolattal, széles sávval rendelkezik.

2009.08.04 14:08MTI

Öt évvel ezelőtt a rendszeres internethasználók aránya a mostaninak csupán egyharmada volt. A fejlődés további mutatója, hogy az említett 56 százaléknak a 80 százaléka nagy sebességű internetkapcsolattal, széles sávval rendelkezik. Ezzel Európa világvezető lett a szélessávú internet területén. A jelentés másik megállapítása szerint "Európa a világ első igazán mobil kontinense, hiszen a mobiltelefon-előfizetések száma meghaladja a lakosok számát" - a penetráció mértéke 119 százalékos. A korosztályok szerint lebontott adatokból kiderül, hogy a 16 és 24 év közöttiek a legaktívabb internethasználók: 73 százalékuk rendszeresen vesz igénybe fejlett szolgáltatásokat az online tartalom létrehozására és megosztására.

Az egész EU-lakosság átlagára vetítve ez az arány 35 százalék. A 24 év alatti európaiak 66 százaléka naponta használja az internetet, ezzel szemben az uniós átlag 43 százalék. E "digitális generáció" 33 százaléka - a kérdezőbiztosoknak adott válaszok szerint - nem hajlandó semmit fizetni az online tartalom, például videók és zene letöltéséért vagy megtekintéséért. Mintegy 10 százalékuk azonban már fizetett ilyen szolgáltatásért. A jelentés megállapítja, hogy az internethasználat mértéke ugrásszerűen meg fog emelkedni, amikor e nemzedék megkezdi szakmai pályafutását, és egyre fokozottabban alakítja, uralja a piaci tendenciákat. "A hagyományos piaci modellek megtorpanásával a vállalkozásoknak a felhasználók új nemzedéke számára vonzó szolgáltatásokat kell majd kínálniuk, a jogalkotóknak pedig törekedniük kell olyan feltételek kialakítására, amelyek egyrészt megkönnyítik az új online tartalomhoz való hozzáférést, másrészt biztosítják, hogy a tartalom létrehozói díjazásban részesüljenek" - olvasható az EU legfőbb végrehajtó testületének dokumentumában. Az áttekintés felhívja a figyelmet arra, hogy Európának az eddiginél is többet kell tennie a globális versenyképességért.

Az elért eredmények mellett az is tény, hogy az uniós polgárok egyharmada még sosem használta az internetet. A fogyasztók csupán 7 százaléka vásárolt már online valamely másik tagállamban. Az Egyesült Államok és Japán még mindig megelőzi Európát az információs és kommunikációs technológiákba és a nagy sebességű, széles sávú kommunikációs eszközökbe való beruházások, valamint az innovatív piacok - például az online reklámok - fejlesztése terén.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.