Okostelefont, laptopot, videojátékot használnak

A mai amerikai szülők "kütyügenerációt" nevelnek

Egy nemrég közétett kutatás szerint napjainkban az amerikai szülők olyan nemzedéket nevelnek, amelyik már teljesen otthonos az okostelefonok, a laptopok, a számítógépek és a videojátékok használatában.

2009.06.17 10:53MTI

Az amerikai háztartásokban a négy és tizenegy év körüli gyermekeknek átlagosan 11 elektromos kütyüjük van az NDP Group kutatóintézet felmérése szerint - olvasható a Yahoo tudósításában. És ha mégsem lenne elegendő masinájuk, akkor a közeljövőben nyugodt szívvel számíthatnak újakra, a szülők egyharmada ugyanis úgy nyilatkozott a megkérdezés során, hogy az elkövetkező egy évben szándékában áll valamilyen (újabb) szórakoztató elektronikai eszközt venni a gyermekének.

A kisgyerekek leginkább elektronikus oktató eszközre számíthatnak a szüleiktől, az idősebbek pedig mobiltelefonra vagy digitális kamerára. A nemek megoszlása is érdekes ezen a téren: a lányok gyakrabban kapnak - és használnak - mobiltelefont és laptopot a fiúkkal összehasonlítva, legalábbis ezt jelzi az utóbbi években megfigyelhető irányzat az NPD kutatásai szerint. Összességében azonban a gyerekek kevésbé szeretnek mobiltelefonon beszélgetni, inkább SMS üzeneteket és képeket küldenek barátaiknak: e funkciók kihasználása elképesztő méreteket öltött az utóbbi években az amerikai gyerekek körében.

Bár a televíziózás és a számítógépezés még mindig a két legnépszerűbb foglalatosság a számukra, ma már azonban nagy felbontású (HD: high definition) tévét néznek és a régi asztali PC-ket felváltották a laptopok. Emellett sokkal többet hallgatnak digitális zenét (például iPodon) az utóbbi években, mint pár évvel ezelőtt: 2005-ben pusztán 6 százalékuk használt ilyen készüléket, a mostani felmérés alapján már több mint egyharmaduk. A hordozható kis masináknak köszönhetően is virágzik a hálózatokon - így mobil interneten - keresztül letölthető digitális tartalom. A zenéken kívül rendkívül keresettek a tévésorozatok és a videoklipek is. Természetesen óriási népszerűségnek örvendenek a gyermekek körében a kifejezetten erre a célra kifejlesztett játékmasinák, a konzolok is: az Xbox 360, a PlayStation 3 és Nintendo Wii a legfelkapottabb márkák.

Minden negyedik gyereknek van saját játékkonzolja, akinek pedig nincs, az átmegy a barátjához játszani. Az NPD kimutatása szerint a szórakoztató elektronikai eszközök egyre szélesebb spektruma ellenére még mindig a videojáték a legnépszerűbb médium a fiatalabb amerikai gyermekek körében.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.