Gazdaság

Az online kiskereskedelem idén várhatóan 16 százalékkal bővül

Az online kiskereskedelmi index (OKI) kutatássorozat idei harmadik felmérésébe mintegy 600 áruházat vontak be, a válaszok a vizsgált szektorokra - műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, otthon-kert - reprezentatívak.

2015.09.01 18:59MTI

Az idén az első fél évben több mint 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban, az előző negyedévhez képest pedig a második negyedévben közel harmadával nagyobb forgalmat értek el kereskedők, így az éves bővülés is elérheti a 16 százalékot a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint.

Az online kiskereskedelmi index (OKI) kutatássorozat idei harmadik felmérésébe mintegy 600 áruházat vontak be, a válaszok a vizsgált szektorokra - műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, otthon-kert - reprezentatívak.

A korábbi tájékoztatás szerint a hat legnagyobb szektor 2014-ben több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül. Az idén az első féléves forgalom elérte a 72 milliárd forintot.

Az MTI-nek kedden eljuttatott közleményben kiemelték: az online kereskedők a korábbiaknál pozitívabban értékelték a második negyedévi forgalmat, amelyben a hagyományos boltok vasárnapi zárva tartása is szerepet játszik. Megjegyzik ugyanakkor azt is, hogy a vasárnapi pihenőnap bevezetésétől hosszú távon nem várható nagymértékű forgalomnövekedés, csak kisebb szezonális kiugrásokra számítanak az áruházak.

A felmérésben részt vevők a harmadik negyedév kilátásait is optimistán értékelték, igaz, hogy a harmadik negyedévi teljesítmény általában erős, hiszen több szektor számára is a nyár vége, valamint az ősz eleje az egyik fő szezont jelenti a karácsony mellett.

A vizsgálatban részt vevők arra számítanak, hogy a magyar gazdaság a következő időszakban stagnál - olvasható a közleményben.

GKI Digital Kft. 2013-ban jött létre, a GKI Gazdaságkutató Zrt. digitális területekkel kapcsolatos, piackutatásokra szakosodott leányvállalataként.

Az Árukereső.hu Magyarország egyik ár-összehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette már a felhasználókat és a boltokat. Látogatói jelenleg közel 1900 webáruház, 6,1 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.