Iskolakezdés

Már a tanszereket is online rendelik a szülők

Az iskoláskorú gyerekeket nevelő szülők is haladnak a korral, rengetegen rendelik meg online a tanszereket.

2015.08.14 16:52ma.hu

Legalább is ez derült ki az Extreme Digital eladási statisztikáiból. Az internetes áruházat és hagyományos üzleteket is működtető vállalatnál minden júliusban duplájára nőnek az iskolaszerek eladásai, szeptemberre pedig megnégyszereződnek az eladások az év többi hónapjának átlagához képest.

Egy átlagos vásárló 3 ezer forint értékben szerez be iskolaszereket az online áruházból. Az iskolai termékek közül a három legnagyobb forgalmat generáló termék a színes ceruza (16,8%), az iskolatáska (15%) és a kötött füzet (10,5%). Meglepő módon az elemes ceruzahegyezőket (10,4%) is kimondottan népszerűek, a hagyományos hegyezők csak az eladások 3,9%-át teszik ki.

Darabszámban az A/5-ös méretű írólapok, az A/4-es rajzlapok, a különböző tűzött és spirálfüzetek fogynak leginkább, de az elemes ceruzahegyező e tekintetben is kiemelkedően népszerű termék, hasonlóan a gyurmához.

A legtöbb szülő (58%) házhoz szállítással rendel, és a futárnál fizeti ki a tanszerek árát, de elég népszerű megoldás a tanszercsomagok üzletben való személyes átvétele: ezek esetében is sokan (17%) fizetnek készpénzzel, bankkártyával a vásárlók 9%-a rendezi a költségeket. Online rendelés esetén bankkártyával, utalással vagy Paypalen keresztül mostanra már a vevők 12%-a fizet az iskolai felszerelésekért.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.