Csökkenő reklámbevételek

Csökkenő trendek tapasztalhatók a nyomtatott és az online sajtó reklámbevételeit illetően

Rossz hír ez. Eljött ez a pillanat is, most már nemcsak holmi botlásról van szó, az ideiglenes csökkenésből trend lett. Új kihívásokkal kell tehát szembenéznie az online világnak is. A kérdés most csak az: mi lesz a csökkenő reklámbevételek után?

2008.09.08 07:58Z., ma.hu

Van-e még lejjebb a nyomtatott sajtó reklámbevételeit illetően? A nyomtatott reklámokból fakadó bevételek erős csökkenést mutatnak az elmúlt években, és - most először - az online reklámértékesítés is csökkent.

Amerikában a nyomtatott reklámok értéke a második negyedévben 16%-kkal 8,8 milliárd dollárra csökkent - és ez a kilencedik olyan negyed, amelyben a bevételek majdnem folyamatosan gyorsuló tempóban csökkentek. Az újság iparágban 1,7 milliárddal kevesebbet költöttek el a reklámokzók a második negyedévben, az év első felét tekintve ez a szám 3,1 milliárd dollár. Ha minden így folytatódik, akkor a következő év végére ennek az iparágnak befellegzett.

Természetesen még mielőtt a nyomtatott sajtó teljes ágazata elvétezne, a bevételek valamilyen szinten stabilizálódnak. Vagy mégsem? Jelenleg az 1995-ös év árbevételi szintjén vagyunk, és ebben a helyzetben már az online reklámok sem tudják megmenteni a reklámipart.

Az online reklámokból a második negyedévben csak 777 millió folyt be, ami 2,4 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakához képest - és ezzel elérkeztünk egy fontos ponthoz: a digitális bevételek első csökkenése ez. És most még a nyomtatott és online reklámozás összekötése sem segíthet. A korábban egy csomagban online és nyomtatott felületeket vásárlók az első olyan ügyfelek, akik a költségvetés csökkentésekor az egész reklámcsomagot eldobják.

A reklámbevételekkel kapcsolatos recesszió beindult, és ez a többi iparágra is kihathat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.