3,4 millió magyar
A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
Az elmúlt egy évben a rendszeresen internetezők 72 százaléka, összesen 3,4 millió magyar vásárolt legalább egyszer az interneten.
2014.06.25 11:12MTIA fennmaradók közül 12 százalék ugyan vásárolt online, de több, mint egy évvel ezelőtt, 16 százalékuk azonban még soha nem élt ezzel a lehetőséggel - derül ki az eNet-Telekom online vásárlási szokásokat vizsgáló kutatásából.
Tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom elérte a 217 milliárd forintos összforgalmat, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka. Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint legtöbben számítástechnikai eszközöket, könyveket, játékokat, ajándékokat, valamint ruházati termékeket vásároltak.
Az e-vásárlók 69 százaléka a kényelem, 54 százalékuk a kedvező ár miatt választja az online kereskedelmet, de szintén fontos szempont számukra a házhozszállítási lehetőség. Az interneten nem vásárlók többsége bizalmatlan az internetes vásárlással szemben, illetve legtöbbször azt kifogásolták, hogy nem tudják megfogni, megvizsgálni a terméket.
A hazai e-kereskedelmi piacon jelenleg 5400 magyar nyelvű webáruház található, a megkérdezettek az esetek 90 százalékában a szállítási díj mértéke, a termék ára és a termékekről elérhető képek alapján választja ki a számára megfelelőt.
Közel azonos fontossággal bír a részletes termékleírás, a vásárlási garancia, valamint a gyors megrendelési folyamat. Online vásárlásra használt eszközként legtöbben, a vevők 63 százaléka az asztali számítógépet, míg a vásárlók fele a laptopot és notebookot említette.
A mobiltelefon és a táblagép inkább ismeretbővítésnél, termékteszt olvasásnál használatos. A vásárlások az esetek 58 százalékában az e-vásárlók utánvétes, 45 százalékban pedig banki átutalással történő fizetési módot választanak.
A szállítási módok közül a vevők 72 százaléka a futárszolgálatokat preferálja, azonban az e-vásárlók közel fele azonban akkor választja a házhozszállítást, ha nincs lehetősége átvenni a megrendelt terméket a boltban vagy átvételi ponton.
A szállítási módok közti döntésnél meghatározó szerepe van a szállítási díj mértékének, az online fogyasztók fele pedig a gyorsaságot is fontosnak tartja. A hazai e-vásárlók 37 százaléka saját bevallása szerint szokott vásárolni külföldi webáruházakból, közülük pedig minden második ember legalább félévente teszi ezt.
A hazai webáruházakkal szemben a külföldiek előnyeként elsősorban a kedvezőbb árakat említették a nemzetközi webshopból rendelők, illetve a nagyobb választék és az itthon nem elérhető termékek beszerezhetőségét is a külföldi online boltok javára nevezték meg. A webáruházi felmérést az eNET 2014. májusban készítette, a rendszeresen internetező 18 év feletti lakosság körében.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 15:15 Az iPhone eladások zuhanórepülésbe kezdtek Kínában
- 12:34 Tömeges rosszullét a soroksári iskolában: elismerte felelősségét a gondnok
- 12:25 Betiltottak Nagy-Britanniában egy újfasiszta propagandafórumot
- 12:02 Szijjártó Péter: megkezdődött Paks 2 reaktortartályának gyártása Szentpéterváron
- 11:44 Őrizetbe vették az aláírásgyűjtő aktivistákat "megrángató" férfit
- 11:21 Folyamatosan postázza a NAV a papíralapú szja-bevallási tervezeteket az igénylőknek
- 11:17 Orbán-Morawiecki találkozó: a magyarok és a lengyelek együtt harcolnak Brüsszelben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06