Konferencia az internetről

Az interneten már nem számít a márka

Múlt hét végén, Tatabányára figyelt az ország, hisz a MÜTF (Modern Üzleti Tudományok Főiskolája) konferenciáján az internet meghatározó szereplői osztották meg tapasztalataikat.

2008.05.18 09:29ma.hu

A konferencián elhangzott többek között, hogy az internet penetráció növekedés várhatóan lassulni fog, az interneten nem számít a márka, csak a tartalom, keresni már a trendekre is lehet és hogy a szép weboldal nem jó! Klenovszki János, az NRC ügyvezetője elmondta, hogy az internetpenetráció mértékében nem csak hazánk, Európa is le van maradva. Magyarországon ez a szám most 46%, de a tapasztalatok alapján 40%-os internetpenetráció felett a növekedés lelassul, így az itthoni eddig sem gyors növekedés ezután még lassabb lesz.

Klenovszki az eddigi lassú növekedés egyik okának a nem megfelelő reklámozást tartja, amely bár az utóbbi években sokat fejlődött, de még mindig nem megfelelő. Másik oka ennek az alacsony számnak a korösszetételében keresendő, hisz köztudott, hogy kevés fiatal van Magyarországon. Egy tapasztalat azonban derűlátásra ad okot: „Aki elkezdi használni a netet, az gyakori felhasználóvá válik.” – mondta Klenovszki. 2012-re az NRC 57%-os penetrációt prognosztizál.

Alexis Ohanian
, a reddit.com alapítója elmondta, hogy a már magyar nyelven is elérhető oldal 4,5 millió látogatót számlál havonta, ami azt jelenti világszerte jellemző, hogy az emberek unatkoznak a munkahelyükön. Ohanian szerint eddigi munkájuk legfőbb tanulsága, hogy a márka nem fontos az interneten, csak a friss, nívós, hiteles és demokratikus tartalom. A siker titka a szabad online tartalom, ami mindig változik, de az hogy ez honnan, kitől származik az olvasók számára nem fontos.

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője elmondta, hogy, köztudottan a keresés az egyik legfontosabb tevékenység az interneten, ami meglepő azonban, hogy sokan a keresőt navigációs célokra használják hazánkban. Peresztegi felhívta a figyelmet a Google új szolgáltatására a Google Trends-re (trends.google.com), ahol bárki számára elérhető bármely szó keresési számának változása. Vagyis, nyomon követhető hogy egy adott szóra való keresések, hogyan változtak a megadott időszakban. Bár konkrét keresési számokat nem publikál a Google, de akár egy offline kampány hatása is jól mérhető a Google Trends segítségével.

Damjanovich Nebojsa, tanácsadó, tréner szerint az itthoni online kommunikáció és marketing megtervezésének már az első lépését elhibázzák a cégek, ez pedig a célcsoport meghatározása, illetve pontos meghatározása. Az hogy sem a kis-, közepes vállalkozások sem a nagy vállalatok nem használják ki az internet biztosította lehetőségeket nem újdonság. Oka az érdektelenség, illetve a tanulásra fordítandó idő hiánya. A marketingesek nagy része még a mai napig azt hiszi, hogy egy weboldalt jobbá tenni úgy lehet, ha szebbé tesszük, és ez óriási hiba. A legtöbb helyen hiányzik a website ergonómia vizsgálata, a kreatív szövegírás, ami azért meglepő, mert a hagyományos reklámozásban ezek alapvető elvárások.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.