Bejelentést tettek

5 nap ide vagy oda: a Telenor megtéveszti a fogyasztókat?

Még kevesen ismerik azt az NMHH rendeletet, mely szerint ha kizárólag interneten keresztül kötik meg a hírközlési szerződést a fogyasztók, a vállalkozások kötelesek 5 napon belüli elállási jogot biztosítani nekik.

2012.01.13 19:28ma.hu

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bejelentéssel élt a Telenor Magyarország Zrt. ellen, mivel álláspontjuk szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat. A szolgáltató ugyanis úgy tünteti fel reklámjaiban az 5 napos visszavásárlási garanciát, mintha azt saját akciója keretében biztosítaná, ezzel szemben jogszabályi kötelessége azt lehetővé tenni a fogyasztó számára.

A Telenor Magyarország Zrt. mind internetes honlapján, mind pedig egyéb reklámjaiban a mobilinternet-szolgáltatása keretében kínált „Hipernet” tarifacsomagra vonatkozó reklám részeként azt jól láthatóan úgynevezett 5 napos visszavételi garanciával hirdeti. A vállalkozás honlapján a szolgáltatás megrendelését interneten teszik lehetővé, azokat online módon lehet igényelni a szolgáltató Netshopján keresztül. A tarifacsomagok felsorolásánál pedig ismét szerepeltetik az 5 napos visszavételi garanciát.

Emiatt a fogyasztók könnyen azt hihetik, hogy a szolgáltató csupán saját akciója, időszakos kedvezménye keretében biztosítja számukra a szerződés megkötésétől számított 5 napon belül az elállás lehetőségét, holott annak kötelezettségét az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011. (X.6.) NMHH rendelet írja elő. A rendelet szerint ugyanis, ha kizárólag interneten keresztül kötik meg a hírközlési szerződést a fogyasztók, a vállalkozások kötelesek 5 napon belüli elállási jogot biztosítani nekik, azonban ezt az új szabályt még kevesen ismerik.

A reklám alapján joggal gondolhatják a fogyasztók, hogy a „visszavásárlási garancia” miatt jobban járnak a Telenor által forgalmazott szolgáltatással (mivel később még meggondolhatják magukat), mint más cégek termékeivel.  

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény mellékletének 10. pontja is ezt támasztja alá: egyértelműen kimondja ugyanis, hogy tisztességtelennek minősül a vállalkozás magatartása, ha a fogyasztó törvényes jogait olyanként mutatja be, mintha az az ajánlatának sajátossága lenne.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége ezért annak érdekében, hogy ne kerülhessen sor a fogyasztókat megtévesztő magatartás folytatására, bejelentéssel fordult a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, miszerint a Telenor Magyarország Zrt. a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmaz, és levélben kérte a társaságot a reklám módosítására.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.