"Be lesz fejezve az a metró"

Tarlós István értelmét látná a baloldallal való együttműködésnek

Tarlós István fideszes fővárosi főpolgármester-jelölt értelmét látná a baloldallal való együttműködésnek, de nem azon az áron, hogy akiknek részük volt a Demszky-Hagyó-féle vezetésben továbbra is vezető pozícióban maradjanak.

2010.08.04 18:50MTI

A politikussal készült interjú a Figyelő című lap csütörtökön megjelenő számában olvasható. Tarlós István szerint az együttműködési hajlandóságról tett kijelentéseivel kapcsolatban jelentek meg furcsa nyilatkozatok.

"A Jobbik a mondataim kiforgatásával olyasmit próbál komponálni a szavaimból, hogy én nem akarok elszámoltatást a Városházán. Ez úgy hülyeség, ahogy van. Csupán azt szoktam mondani, hogy nem akarom átvenni a nyomozóhatóság és az igazságszolgáltatás szerepét, másrészt nem tekintem fő feladatomnak, hogy kétségbeesetten keresgéljek, kit lehet itt belerángatni a bajba. Ez nem azt jelenti, hogy szerződéseket ne vizsgálnánk felül, de nem tudok – és nem is akarok – egyenruhás számonkérőszékekben gondolkodni".

Mint a lapnak mondta: "a kultúra vagy különösen a környezetvédelem területén az LMP konstruktívnak tűnik. Még akkor is, ha csak félve mondok róluk pozitívat, mert a szocialisták nyomban kikiáltják őket a Fidesz fiókpártjának, holott szegény LMP-től ennél mi sem áll távolabb. (...) Ab ovo nem utasítok el semmilyen együttműködést az ellenzékkel, a fő ellenőrző funkciókat pedig át kell engedni nekik. Nem fogunk olyan kiszorítósdit játszani velük, mint amilyet ők űztek velünk 16 éven keresztül".

A politikus nem törekszik mindig kompromisszumra, csak ha lehet. "Például, kicsit sem bántva a párt szimpatizánsait, de ahogy a Jobbik most a parlamentben működik, attól egyáltalán nem vagyok lenyűgözve" - jegyezte meg.

A BKV és főváros helyzetéről Tarlós István azt nyilatkozta: a BKV nagy probléma, de nem az egyetlen. Belső adósságállományát is ideszámítva a BKV hiánya minimum 400 milliárd forintra tehető. Orbán Viktorral a legtöbbet a BKV és a 4-es metró ügyében fognak egyeztetni.

A kormány valójában nemcsak a Bajnai-kabinet által szerződésben vállalt támogatást akarja megadni, hanem ennél több segítséget is nyújtana. "E pillanatban azt mérlegelem magamban, mire kérjek inkább fedezetet: a metróépítésre vagy a BKV-ra.

Utóbbi esetében az adósságállomány csökkentésének egyik módja, hogy a buszjáratok jelentős részét kiszervezzük, mert akkor nem kell rövid időn belül ezer új buszt vásárolni. Létre fogjuk hozni a Budapesti Közlekedési Központot a város közlekedésének felügyeletére, és szét fogjuk választani a megrendelői és szolgáltatói szerepeket is".

A metróépítésről azt mondta: "Demszky Gábor azt hajtogatja, hogy megvan a fedezet a 4-es metróra. Ki kell rakni a pénzt az asztalra, nem olyan nehéz az, csak nyílt kártyákkal kell játszani. Ennek a mellébeszélésnek vége. Így nehéz dolguk lesz velem. Kommunikációs trükkökkel nem játszunk tovább, ilyenekkel nem vitatkozom. Pontosan ezért semmiféle főpolgármester-jelölti vita nem lesz".

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.