Spórlás a magyar gazdasági helyzet miatt is

A repülőteret is sújtja a légi közlekedés válsága

A Budapest Airportot is sújtja a magas üzemanyagárak miatt gyorsan romló légi közlekedési iparági helyzet, ami forgalom csökkenést bevételkiesését okoz, új kedvezményeket azonban nem nyújt a BA a légitársaságoknak.

2008.08.10 09:38MTI

Szollár Domokos szóvivő az MTI-nek kifejtette, hogy a repülőtér üzemeltetőjét nemcsak a spórolásra kényszerült légitársaságok járattörlései, hanem a magyar gazdasági helyzet is sújtja. Az elmúlt egy-két évben nem nőtt a belföldi kereslet, a piac gyengesége miatt a SkyEurope diszkont légitársaság el is hagyta a magyar piacot. 

A forgalmat ugyan ez a döntés nem vetette vissza, mert szinte ezzel egy időben jelent meg a Ryanair Ferihegyen, ám a diszkonttársaság a közelmúltban bejelentette, hogy a magas üzemanyagárak miatt november 4-től december 19-ig szünetelteti járatait Budapestről, összesen 180-at. Szollár Domokos hangsúlyozta, hogy a BA-nak bevételkiesést okozó lépés nem kizárólag a ferihegyi tarifák ellen szólt, hiszen erre a lépésre kényszerült a Ryanair több országban is.
 
A BA-nak nincs tudomása arról, hogy más légitársaságok is hasonló lépést fontolgatnának, sőt a versenytársak közül többen is bővítik kapacitásukat - mondta. A repülőtér üzemeltetője újabb kedvezmények biztosításán nem gondolkodik, Szollár Domokos szerint az alkalmazott ösztönzőrendszer kellő kedvezményeket nyújt. E szerint, ha egy légitársaság úgy határoz, hogy új célállomással növeli a Ferihegyről elérhető városok listáját, akkor egy éven keresztül egyáltalán nem kell leszállási díjat fizetnie, a második évben ötven százalékos, a harmadik évben pedig 25 százalékos kedvezményben részesül. 

A hosszú távú járatok bővítését még erőteljesebben ösztönzi a BA, az első évi díjmentességet a második évben hetvenöt, míg a harmadikban ötven százalékos kedvezmény követi, és a járatsűrítések is engedményes tarifát jelentenek. Szollár Domokos példaként említette, hogy a Rynaiar működése első évében mintegy 500 ezer euró kedvezményben részesült. A légi közlekedési iparági változások kedvezőtlen hatásainak kivédésére a repülőterek is a több lábon állás stratégiáját választották. 

Ma már a fontosabb nemzetközi repülőterek nemcsak leszállóhelyek, hanem kereskedelmi, szolgáltató és ingatlanfejlesztő központok is. Ez a folyamat már a Budapest Airportnál is elindult - mondta Szollár Domokos, hozzátéve, hogy ma még azonban a légitársaságoktól függ a bevétel.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.