Teszt

Hamisított bérlettel ellenőriznek a BKK-ellenőrök - vizsgálatot követel a BTDSZ

Felügyelőbizottsági ellenőrzést, s végső esetben ügyészségi eljárást követelnek a szakszervezetek az elsőajtós felszállási rendszer bevezetése, ezen belül is a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hamisított bérletekkel a sofőröket tesztelő ellenőreinek eljárása miatt.

2013.11.06 12:39Havariapress

A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete (BTDSZ) nehezményezi a - több jogász egybehangzó véleménye szerint is hivatalos okirattal való visszaélés tényét súroló - módszert, miszerint a BKK ellenőrei a budapesti járművezetők munkáját tesztelik.

Az inkognitóban utazó ellenőrök érvénytelen bérlettel és különféle - ugyancsak érvénytelen - utazási engedéllyel szállnak fel a legzsúfoltabb járatokra is azt vizslatva, észreveszi-e a bérlet felmutatásának egyetlen pillanatában a sofőr az átverést.

A szakszervezet álláspontja szerint ezt, s az ehhez hasonló módszert még a BKK belső szabályzata is tiltja. Az ellenőrök - ahogy a BTDSZ közleményéből kiderül - feljelentik a munkaadónál azt a járművezetőt, aki a jegyek eladása, az esetleges számlák kiállítása, s nem mellesleg a forgalom, valamint az utasok biztonságos fel- és leszállása közbeni figyelmében nem veszi észre a hivatásos bliccelőt.

De hasonló sorsra jut az a sofőr is, aki gondosan, ezért lassan ellenőriz, s a menetrendhez képest késve érkezik a megállókba és a végállomásra. A BKK kötbért számít fel, amit áthárít a BKV-ra, a cég pedig a lebuktatott sofőrre. A sofőrökre előzetes egyeztetés és megfelelő képzés nélkül kényszerítette rá ezt a plusz feladatot a BKK.

A feszült figyelmet igénylő vezetés közben a sofőröknek csaknem negyvenféle jegyet, bérletet, és egyéb címen kiadott utazási engedélyt kellene biztonsággal beazonosítani a pillanat töredéke alatt úgy, hogy erre mindössze 3-4 órás gyorstalpalón készítették fel őket.

A főállású jegyellenőrök ugyanakkor intenzíven három hetekig tanulják, s vizsgáznak is az okmányok és egyéb utazási feltételek ismeretéből. Ráadásul ők ezért kapják a fizetésüket, a járművezetők pedig a többletmunkáért egyetlen fillérrel sem kapnak többet.

A BTDSZ több szakszervezettel együtt elvárja a BKV felügyelőbizottságától, hogy indítson vizsgálatot az érvénytelen bérletek tesztelési használata miatt, s amennyiben felmerül az okirat-hamisítás gyanúja, jelentse azt az ügyészségnek.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.