Kereskedelmi tévékben

NMHH: a műsorok több mint felében van termékmegjelenítés

A kereskedelmi tévékben a reklámokon kívül a műsorok több mint fele tartalmaz kereskedelmi üzenetet.

2013.11.06 12:18MTI

Ez derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2013 második negyedévét vizsgáló legújabb jelentéséből.

A két piacvezető kereskedelmi tévé összesen 1600 márkát népszerűsített termékmegjelenéssel - derül ki a dokumentumból, amelyről a médiatanács adott hírt blogbejegyzésében.

A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában. Az idén április és június között a tematizált és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a reality-kben volt a legtöbb termékelhelyezés.

A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb a hirdetések ezen fajtáját választók számára, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.

A termékmegjelenítés egy olyan kereskedelmi üzenet, amelyben a védjegy vagy termék a műsor tartalmának vagy cselekményének a része. A hirdetési forma nem alkalmazható hír-, politikai, vallási tartalmú vagy nemzeti ünnepekről tudósító műsorokban, és használatáról a tévénézőket előre tájékoztatni kell.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.