Nyilvános privatizációs szerződést követel az LMP

Malév-csőd - Van-e kártérítési kötelezettsége az államnak?

Scheiring Gábor és Vágó Gábor közölte: az LMP arra szólítja fel a kormányt, hogy hozza nyilvánosságra a Budapest Airport (BA) privatizációs szerződését, mert abból egyértelműen kiderülhet, hogy a becsődölt Malév miatt az államnak van-e, és ha igen, akkor mekkora a kártérítési kötelezettsége a BA Zrt. felé.

2012.02.10 13:16MTI

A párt arra is választ vár, hogy milyen további tervei vannak a kabinetnek a nemzeti légitársaság ügyében. A közleményben jelzik, hogy még pénteken írásbeli kérdéssel fordulnak Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterhez. Kijelentik azt is, hogy ha a szerződéseket nem hozzák nyilvánosságra, akkor készek perre menni az ügyben.
   
Szavaikat azzal indokolják, hogy az adófizetőknek joguk van a világos tájékoztatáshoz, hogy a csődbe ment Malév mennyibe fog kerülni az államnak. Egyúttal tarthatatlannak nevezik, hogy Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos „tetszés szerint emelhet ki és értelmezhet részleteket” a Budapest Airport privatizációs szerződéséből, és „különböző mértékű kártérítési kötelezettséggel riogathat”. Hozzáteszik, hogy eközben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint egyelőre szó sincs olyan meghatározott összegről és fizetési kényszerről, ami a BA Zrt.-t illethetné a légitársaság csődje miatt.
   
Arra is felhívják a figyelmet, hogy a piaci reakciók alapján látható: értékes a magyar légi piac, a nagy légitársaságok kapacitásbővítésbe kezdtek, a piacvezető fapadosok pedig járatokat indítanak Budapestről. Kitérnek rá, hogy a néhány éve Magyarországról kivonult Ryanair is visszatért és „ambiciózus terveket szövöget”.
   
Az LMP ezért arra is kíváncsi, hogy mekkora költségvetési, turisztikai támogatást kap a diszkont légitársaság, és vajon ez a cég vagy egy másik veszi-e át a Malév szerepét – teszik fel a kérdést. Hangsúlyozzák, hogy pártjuk hivatalos tájékoztatást kér a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy „a kormány szándékozik-e az értékes leszállási jogokat – akár egy szakmai befektető bevonásával - hasznosítani, a kabinet tervezi egy új nemzeti légitársaság létrehozását, vagy a mostani légitársaságok valamelyikének akar státuszt adni."

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.