Veszélyben a nagy teljesítményű személygépkocsik

Az utolsó izomautó a Corvette ZR-1

A General Motors legújabb Corvette ZR-1-es sportkocsija lehet az utolsó amerikai izomautó. Az új üzemanyag-takarékossági normák kihalással fenyegetik a nagy teljesítményű személygépkocsikat.

2007.12.25 12:00MTI

A GM a januárban századik születésnapját ünneplő detroiti autószalonon mutatja be a közönségnek minden idők leggyorsabb utcai Corvette-jét, a 620 lóerős ZR-1-est. A gyári adatok szerint a 6,2 literes szuperfeltöltött V8-as motor 200 mérföld/órás (320 kilométer/órás) sebességgel röpítheti az utcai használatra szánt autót.

Tadge Juechter, a Corvette fő fejlesztőmérnöke attól tart, hogy a ZR-1-es az utolsó mohikán, a GM a jövőben ugyanis teljesen leállíthatja a nagy teljesítményű sportkocsik fejlesztését a napokban elfogadott új szabályozás miatt.

George Bush elnök a múlt héten írta alá azt a történelminek nevezett energiaügyi törvénycsomagot, amely több mint három évtizede először rendelkezik az üzemanyag-fogyasztási normák szigorításáról. A törvény 40 százalékos javulást jelöl ki: a személygépkocsik és könnyű teherautók átlagos fogyasztása 2020-ban már nem haladhatja meg a 35 mérföld/gallon (6,7 liter/100 kilométer) értéket.

"A veszélyeztetett fajok közé kerülhet" - fogalmazott Juechter, amikor az izomautók jövőjéről kérdezték. A jelenlegi csúcs-Corvette, az 505 lóerős ZO6-os városban 15 mérföldet képes megtenni 1 gallon benzinnel, országúton 24-et (ez 15,6, illetve 9,8 literes 100 kilométerenkénti fogyasztásnak felel meg).

Aaron Bragman, a Global Insight autópiaci szakértője szerint viszont korai még kihalásról beszélni. Úgy látja, hogy a Corvette-nél cseppet sem takarékosabb, rendkívül népszerű Chevrolet kisteherautók gyártását a GM nem fogja feladni az új szabályozás miatt. Az amerikaiak nagyméretű, erős, jópofa kocsikra vágynak - mondta. Véleménye szerint a Corvette-ekbe kisebb teljesítményű, esetleg elektromos motorok kerülnek, de nem tűnnek el a piacról.

Az izomautók sorsa tehát bizonytalan. Annyi azonban bizonyos, hogy a könnyített, szénszálas karosszériaelemekből készült, elöl 19, hátul 20 colos kerekeken futó ZR-1-est jövő nyártól, mintegy 100 ezer dollárért lehet majd megrendelni.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.