100 km 300 forintért

Képpel: elektromos autóval ver rá a benzinárra a magyar zseni

A Heves megyei Nagyúton Balogh Gábor villamos technikusnak a hivatásához közeli hobbija van, szabadidejében villamosmotor hajtotta közlekedési eszközöket tervez és készít.

2011.05.04 09:15MTI

Nemrég készült el egy japánban gyártott alsókategóriás személygépkocsinak az átalakításával, mely több mint 1,5 millió forintjába került. Közel félezer órát töltött el a tervezéssel, a vezérlés kialakításával és a megvalósítással, kis műhelyében.

Balogh Gábor, és az "elektromobil" belülről (fotó: MTI)


A benzinmotor helyére egy 12 kW teljesítményű-hangtalan- villanymotort épített be, melyet 13,5kwh teljesítményű akkumulátor hajt meg. Hálózati konnektorból tudja feltölteni 5 óra alatt teljes kapacitásra, mely több mint 100 kilométer út megtételére elegendő.

A 300 ezer kilométer lefutására tervezett környezetkímélő elektromos autónál, 100 kilométer megtétele, közel 300 forintba kerül.

A kocsi maga (fotó: MTI)


Könnyen bevezethetők az elektromos autók a nagyvárosi forgalomba

A német városokban különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag magas szintre emelni a közlekedésben résztvevő elektromos járművek arányát - derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából.

A kutatók 10 százalékos elektromosautó-arányt feltételezve végezték el számításaikat. A városokban végzett próbautak alapján arra a következtetésre jutottak, hogy egy elektromos autó napi átlagban 30 kilométert tesz meg városhatárokon belül, azaz egy átlagosan 20 kilowattórás akkumulátor feltöltés négy napig elegendő, tehát az elektromos járművek hatótáv-korlátaitól városon belül el lehet tekinteni. Mivel ilyen menetteljesítmény mellett az elektromos járműveket csak minden második vagy harmadik nap kell csak feltölteni, ezért 200 jármű folyamatos üzemeltetésének biztosításához kevesebb mint 70 hálózati csatlakozó is elegendő, és a célra a hagyományos hálózati csatlakozók is megfelelnek akár odahaza, akár a munkahelyen.

Nincs tehát feltétlenül szükség külön elektromos áram "tankoló" állomások belvárosi telepítésére.

A tanulmány számításai szerint az elektromos autók üzemeltetéséhez évente átlagosan 56.575 megawattóra elektromos áramra van szükség, ami Köln esetében például 10 százalékos járműaránnyal a lakossági áramfogyasztás 3,2 százalékának felel meg. Ezt a többletfogyasztást a meglévő elektromos áramellátó hálózat kapacitása teljes mértékben fedezni képes.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.