A Sanghaji Autószalonon debütál

Képekkel! Új Peugeot SXC tanulmányautó

Atletikus külsejű, mégis elegáns lett a Peugeot sanghaji formatervezési központjában, a China Tech Center stúdióiban megszületett SXC tanulmányautó.

2011.04.15 14:20ma.hu

2010-ben a Peugeot az SR1 (nagy túraautó), a BB1 (2,5 m hosszú, négyszemélyes városi kisautó), az EX1 (100 százalékig elektromos roadster) és a HR1 (városi koncepcióautó) tanulmányokon keresztül már megmutatta jövőbeni modelljeinek stílusirányát, a Sanghaji Autószalon alkalmából formatervezői azonban most a kínai piacon egyre népszerűbb crossover szegmensen belül alkottak újat.

Az SXC (a Sanghaji Autószalonon „Cross Concept” néven leplezik le) tanulmányban megtalálni a SUV-ok jellegzetes vonásait (erőteljesség, magas vezetési pozíció, védelem stb.), de ezeket nem túlzóan, hanem finoman megjelenítve láthatjuk. Az autót a Peugeot sanghaji China Tech Center-ben dolgozó nemzetközi formatervező csapat rajzolta meg.

A Sanghaji Autószalonon debütáló tanulmány hosszúsága 4,870 méter, magassága 1,610, szélessége 2,035 méter. Karosszériájának elején megtalálhatóak a Peugeot stílusjegyei: macskaszemű fényszórók – természetesen LED-del – vagy a lebegő hűtőrács, persze, hátul is visszaköszön a ledes lámpa, itt éppenséggel bumeráng formában.

Jó megoldás, hogy az áramvonalas visszapillantó holttérfigyelő kamerát is kapott. Az autón számos elem szálcsiszolt alumíniumból készült. A jármű 22 colos keréktárcsákat és kétrészes panoráma tetőt is kapott, középről nyíló ajtói tágas utasteret ígérnek.

A karosszéria HYbrid4 technikát takar, amely benzines orrmotorból (az első kerekeket hajtja) és elektromos farmotorból áll (a hátsó kerekeket hajtja). A motorháztető egy 1.6 l THP benzinmotort rejt, amelynek teljesítménye 160 kW (218 LE). A 70 kW (95 LE) teljesítményű villanymotorral együtt a hajtómű potenciális összteljesítménye 230 kW (313 LE), míg vegyes fogyasztása mindössze 5,8 liter 100 km-ként, CO2-kibocsátása pedig kilométerenként 143 gramm. Ez a technika egyébként lehetővé teszi az összkerékhajtást, amikor a két motor egyszerre működik, ami fokozza a biztonságot és növeli a tapadást extrém körülmények között. Alacsony sebesség esetén, elektromos módban a CO2-kibocsátása pedig nulla.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.