Szériagyártásra kész a meglepő autó

Képek: Végre! 32 év után bemutatták a hatkerekű sportkocsit!

Harminckét évnyi fejlesztés után a Covini Engineering csapata előállt a hatkerekű C6W sportkocsi végleges, szériagyártásra kész változatával. Az alkotókat az emlékezetes, 1976-os Tyrell P34 versenyautó inspirálta, amelynek két szett első kereke volt a felhajtóerő csökkentésének érdekében.

2010.12.05 10:25autoblog.hu - Fotó: topspeed.com

Több, mint harminc év fejlesztést követően bemutatta a Covini Engineering csapata a hatkerekű C6W sportkocsi végleges, szériagyártásra kész változatát.

A legendás 1976-os Tyrell P34 versenyautó alapján alkották, melynek két szett első kereke volt a felhajtóerő csökkentésének érdekében.

Ferruccio Covini, a Covini Engineering vezetője szerint a hatkerekű konstrukciónak egyértelmű előnyei vannak.

Kisebb az esély az aquaplaning jelenségre (vízre felfutás), jobb az úttartás, a komfortérzet és a fékteljesítmény, emellett nagyobb az első ütközési-energiaelnyelő zóna.

A Covini C6W-t egy Auditól kölcsönzött, 4,2 literes, 440 lóerős és 470 Nm nyomatékú szívó V8-as hajtómű mozgatja, amelyhez egy hatfokozatú kézi váltót társítottak.

A Covini C6W végsebessége 296 km/óra. A hatkerekű sportkocsi bemutatóját ezen a héten, a bolognai Racing Professional Motor Show-n tartják.

Jövőre egyébként a benzines C6W mellé terveznek egy dízelmotoros szuperautót is.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.