19 buszgyártó vállalat vesz részt

Életet lehelne: autóbuszgyártó klaszter alakult

Megalakult a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter 19 buszgyártó vállalat részvételével szerdán - jelentette be Fórián István, az Autóbusz Rekonstrukciós Program miniszterelnöki megbízottja a klaszter ünnepélyes megalakulása kapcsán tartott sajtótájékoztatón Budapesten.

2010.04.07 12:29MTI

Fórián István kifejtette: a kormányzati támogatással létrejött, alulról szerveződő, hazai szakmai együttműködés célja, hogy életet leheljen a hajdan nagy múltú magyar autóbuszgyártásba. A klaszter típusú összefogás jelentősen növeli a magyar cégek esélyeit a kiélezett nemzetközi versenyben - hangsúlyozta a miniszterelnöki megbízott, és fontosnak nevezte az aktív együttműködési feltételek megteremtését a hazai járműipari gyártók között.

Fórián István elmondta: a "virtuális vállalat", a klaszter segítségével a hazai közlekedési vállalatok igényeit Magyarországon gyártott autóbuszokkal lehet kielégíteni, legyen szó újfejlesztésű, vagy felújított járművekről.

A szakmai és piaci együttműködés az autóbuszgyártó és beszállítóipart is jelentősen megerősíti, valamint érezhetően javítja, fejleszti az iparág munkahelymegtartó képességét, és a gyártás modern piaci igényekhez történő alkalmazkodását is. A kormányzati segítséget az MFB kétszer 50 milliárd forintos hitelprogramja jelentheti - mondta a miniszterelnöki megbízott.

Emlékeztetett arra, hogy az MFB néhány hete bejelentette: összesen ilyen nagyságú hitelprogramot indít a közösségi közlekedés fejlesztésére, amely 10 százalék önrésszel vehető igénybe. Az ITD hálózatán keresztül folyamatosan érkeznek megkeresések Magyarországra, Mongóliától Tunéziáig a magyar buszoknak nagyon jó hírük van - mondta Fórián István. Hozzátette: a klaszter stratégiai feladata, hogy a magyar autóbusz- és alkatrészgyártást újra versenyképessé tegye a nemzetközi piacon.

Ezért a most aláírt együttműködési megállapodás kiemelten fókuszál a K + F tevékenység és kapacitások összehangolására. Az autóbuszgyártás olyan iparág, amely magas hozzáadott értéket képvisel és komoly munkahelymegtartó képessége van - hangsúlyozta Mester Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) versenyképességért felelős szakállamtitkára.

Hangsúlyozta, a magyar autóbuszgyártás ezen felül nagy múlttal is rendelkezik, érdemes tehát megadni az induló lökést ahhoz, hogy a magyar vállalkozások ki tudjanak lépni a piacra.

A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter alapítói: Alfa Busz Projekt Kft., Auto Rad Controlle Kft., Autó Univerzál Kft., I-Cell Kft., IK Fémtechnika Kft., IK Járműtechnika Kft., Ikarus Bus Kft., Jászi-Autókut Kft., Kti Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Liberatus Hungary Kft., Magyar Autóbuszgyártó Kft., Nor-Service Kft., Omnex Kft., Orosházaglas Kft., Rába Jármű Kft., Silex Kft., Trezor-Liktor Zrt., Tüv Nord Kft., Vill-Cad Kkt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.