Nem nagy durranás

Régi-új ismerős: Itt az új Audi A8!

A márkaarculatba remekül illik, ám talán épp ez vele a legnagyobb baj: semmi újat nem hoz.

2009.12.01 10:17autolabor.hu

Az Audi bemutatta az új A8-as modellt. A német gyártó az idén ünnepli 100. születésnapját, így várható volt, hogy hatalmas durranással készülnek zászlóshajújukkal – ez azonban nem teljesen volt így... A képeken látható, hogy a modell új utak kitaposása helyett a márkaarculatba való tökéletes beilleszkedésre törekedett. A németeknél persze nem szokatlan az „ez mindenre jó lesz!” hozzáállás (amit mostanra átvett például a Mitsubishi is), ám a várakozásokat ebből a szempontból nem teljesítette az Audi.

Ám ez az egyetlen, ami felróható az A8-nak, mert ezt leszámítva tökéletesen betölti azt a szerepet, amit szánnak neki... Az eleganciát sugárzó forma légellenállási mutatója például mindössze 0.26, ami nagyjából az új Toyota Prius hasonló értékének felel meg! A belső tér a régi értékek megőrzésére törekedett a megújítás helyett: természetesen a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége javult, ám sok különbség nincs a régi és a mostani modell belseje között.

Az Audi A8 (amelynek modelléve egyébként 2011, tehát már nem is csak jövő évi, hanem azutáni...) 5137 mm hosszú, 1949 mm széles és 1460 m magas – tengelytávolsága 2992 mm. A tömegéről egyelőre nincsenek hivatalos adatok, csak annyit tudni, hogy az Audi szerint könnyebb lett, mint az előd.

A kocsit 2010-től lehet megvásárolni Európában, 4.2 literes FSI benzines és 4.2 literes TDI dízelmotorokkal. A V8-as 4.2-es benzines 372 lóerőt és 445 Nm nyomatékot tud 3500-as fordulatszámon, a 0-100-as sprinthez így sportautókat megszégyenítő 5.7 másodpercre van csupán szüksége a kocsinak. Végsebessége természetesen csupán elektromosan van korlátozva 250 km/h-ra, vegyes fogyasztása pedig mindössze 9.5 liter 100 km-en. Ezzel egyébként 13%-ot javult a motor az elődhöz képest úgy, hogy 22 lóerővel erősebb is lett.

A V8-as 4.2-es dízel 350 lóerős és 800 Nm-es, ráadásul mindez már 1750-es fordulatszámtól jelen van a motorban.

A 0-100-as sprint még gyorsabb: mindössze 5.5 másodpercig tart, a kocsi fogyasztása mégis csupán 7.6 liter vegyes használat esetén (19%-os fogyasztáscsökkenés a 24 lóerős és 150 Nm-es teljesítménynövekedés ellenére).

A későbbiek során még két V6-os dízellel bővül a motorkínálat, mindkettő 3 literes lesz. Az erősebb 3.0 V6 TDI 250 lóerőt és 550 Nm-t tud majd (0-100: 6.6 másodperc, fogyasztás: 6.6 liter), míg a gyengébbik 204 lóerőt, változatlan nyomatékkal, 6.0 literes fogyasztással és csupán első kerék hajtással.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.