Az Isuzu feladta

Az Isuzu távozik Amerikából

Kész, nem jött be, feladja. Az Isuzu úgy döntött, nem próbálkozik tovább szabadidőautókkal a tartósan kilátástalan észak-amerikai piacokon. A fejlesztéseiből profitáljon inkább a Toyota, ő marad a teherautóknál.

2008.01.31 19:40ma.hu

Az Isuzu a kilencvenes években hagyott fel a személykocsik fejlesztésével, és kezdett kizárólag a haszonjárművekre koncentrálni. Úgy tűnik azonban, ez sem volt kellőképp nyerő ötlet: szabadidő-vonalon is feladja az észak-amerikai piacot. Mivel amúgy is szerény modellpalettájára (körülbelül kétféle járműről lehet beszélni) gyakorlatilag a kutya sem volt kíváncsi, nem pazarolnak több pénzt a fejlesztésekre, inkább bevállalják a vesztes csatát.

A japán gyár saját modellek fejlesztésével már korábban felhagyott, két GM-modell alvázára épített járgánnyal őrizték a látszatot. Eredmény nélkül, sem az Ascender, sem az i sorozat nem hatotta meg a potenciális vevőket: 2007-ben 200 kereskedő 7000 autón tudott túladni. Új modelleket is kellett volna fejleszteni - nem kevés pénzért, de ehhez ezek után érthetően nem volt kedvük - az Isuzu részvényeit pedig megkapta a Toyota a GM-től.

Úgyhogy a fejlesztések maradnak a Toyotánál (kérdés, ezek után mire megy velük - bár motorikus vonalon folytak kutatások), az Isuzu pedig marad a kaptafájánál: teherautókat és autóbuszokat gyárt - abban tényleg jó.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.