Közlekedés
Hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt tesztel a HUMDA és a Volánbusz
A demonstrációs mintaprojektben egy hidrogénmeghajtású, 12 méteres, háromajtós, alacsony padlós, légkondicionált Toyota CaetanoBus H2.City Gold típusú járművet próbálhatnak ki az utasok.
2024.01.25 05:30MTIHidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt tesztelnek a budapesti agglomeráció vonalain - Budapest, Kelenföld állomás és Szigethalom között - 2024. január 22-től legalább fél éven keresztül - közölte az MTI-vel szerdán a Volánbusz.
A próbaüzemet a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy éven át tartó demonstrációs mintaprojektjében tartjották decemberben. A fővárosi agglomeráció mellett Debrecenben, Győrben, Kecskeméten, Kaposváron, Miskolcon és Zalaegerszegen is időszakosan forgalomba állítanak hidrogén-üzemanyagcellás buszokat - közölték.
Emlékeztettek rá, hogy a busz decemberi tesztüzeme pozitív tapasztalatokkal zárult. A demonstrációs mintaprojektben egy hidrogénmeghajtású, 12 méteres, háromajtós, alacsony padlós, légkondicionált Toyota CaetanoBus H2.City Gold típusú járművet próbálhatnak ki az utasok a Volánbusz honlapján elérhető menetrend szerint. Az autóbusz szervizeléséről a jármű tulajdonosa, a székesfehérvári székhelyű Truck-Trailer és Parts Kft. gondoskodik - tették hozzá.
A jármű 35 ülő és 34 álló utas szállítására alkalmas. Az öt üzemanyagtartályban összesen 37,5 kilogramm hidrogéngáz tárolható.
A busz egyetlen, mintegy 20-30 percig tartó töltéssel 400 kilométert képes megtenni. A 60 kilowatt teljesítményű hidrogén-üzemanyagcellás rendszer mellett 180 kilowattos Siemens villanymotor és 44 kilowattórás összkapacitású lítium-titanát-oxid vontatóakkumulátorok támogatják a jármű hatékony, környezetbarát működését - részletezte a Volánbusz a jármű műszaki paramétereit.
A Volánbusz 2022 februárja után már második alkalommal tesztel hidrogénmeghajtású autóbuszt a HUMDA közreműködésével. Akkor egy Solaris Urbino 12 electric H2 típusú üzemanyagcellás járművel szereztek kedvező tapasztalatokat az utasok és a szakemberek.
A jelenlegi mintaprojektben ez a járműtípus is visszatér majd a Volánbuszhoz: tavasszal és ősszel Zalaegerszegen és Győrben áll forgalomba egy-egy hónapig - közölte a társaság.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:34 Félmillió hektárt újravetnek Oroszországban a fagykárok miatt
- 7:52 Három ember meghalt egy kamion rakterében az M1-es autópályán
- 7:28 Az EU Tanácsa elfogadta az EU közös agrárpolitikájának felülvizsgálatát
- 6:26 Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre
- 5:24 Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni
- 23:22 Éhségsztrájkba kezdett a varsói szejmben a gazdák egy csoportja
- 22:21 Izrael vészhelyzeti búzaellátásról állapodott meg Romániával
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06