BlueMotionTechnologies

Jövőbe tekintenek a Volkswagen környezetvédelmi fejlesztései

A BlueMotionTechnologies formájában a Volkswagen a ma legjobb környezetvédelmi technikáit gyűjti egybe, hogy eleget tegyen a holnap autóipari követelményeinek.

2009.02.27 09:15ma.hu

Olyan fejlesztésekről van szó, mint az új automatikus motorleállítás és -indítás (Start/Stop), a fékenergia-visszatáplálás (rekuperáció), az elektromos hajtás és a különböző hibridrendszerek. Azaz intelligens hajtástechnikákról, például az új TSI EcoFuel stílusában. A lényeg: a Volkswagen nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a világ legtisztább üzemű és legtakarékosabb autóinak megalkotása.

A BlueMotionTechnologies megoldásai három extrém takarékos és tisztaüzemű Passat modellben már ma is szerepelnek a piacon, ezek az 5 liter alatti átlagfogyasztású BlueMotion, a már EU 6 minősítésű BlueTDI, valamint a mindössze 119 g/km szén-dioxid-kibocsátású TSI EcoFuel.

1. példa – Passat BlueMotion:
A közös nyomócsöves TDI-erőforrás itt (81 kW/110 LE teljesítmény mellett) 4,9 literes átlagfogyasztást és kilométerenként mindössze 128 gramm szén-dioxid-kibocsátást produkál. A Passat BlueMotion az automatikus motorleállítás és -indítás (Start/Stop) rendszerét is tartalmazza, s teljesíti az Euro 5 kipufogógáz-emissziós szabvány előírásait. Az egyetlen üzemanyag-feltöltéssel kínált 1.400 kilométeres hatótáv azt jelenti, hogy ezzel például Budapestről indulva, először valahol Párizs környékén kellene üzemanyagkút után néznünk. A Passat BlueMotion természetesen Variant változatban is rendelkezésre áll.

2. példa – Passat BlueTDI:
E modell 105 kilowattos dízel aggregátjával megelőzte korát. A Volkswagen ugyanis az első olyan TDI-konstrukciót mutatja be általa, amely már a csupán 2014-től hatályba lépő Euro 6 kipufogógáz-emissziós szabvány előírásainak is megfelel. A Passat BlueTDI rendszerében SCR-katalizátor mérsékli a kilométerenként kibocsátott nitrogén-oxidok mennyiségét 80 mg alá. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,2 literre adódik (szén-dioxid-kibocsátás: 137 g/km). A „BlueTDI“ Variant változatban és hatfokozatú DSG sebességváltóval is rendelhető.

3. példa – Passat TSI EcoFuel:
A Passat TSI EcoFuel a földgázüzemű autók új korszakát nyitja meg. A felettébb környezetkímélő és gazdaságos földgázhajtású autók menetteljesítményei ugyanis mindeddig igen korlátozottnak bizonyultak. Az akár 210 kilométer/órás tempóra is képes, mégis kiemelkedően takarékos Passat TSI EcoFuel 110 kW teljesítményű, high-tech erőforrása révén azonban mindez már végleg a múlté. Az új földgázüzemű Passat-modell mindössze 9,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Kiemelkedő dinamizmusa ellenére a világ első gázüzemre kifejlesztett, turbó-/kompresszorfeltöltésű és közvetlen befecskendezésű motorja mindössze 4,4 kilogramm földgázzal is beéri 100 kilométerenként. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművel e Passat modell immár kategóriája kilométerenként 120 grammos szén-dioxid-kibocsátási „álomhatárát” is áttörte (hatfokozatú manuális sebességváltóval: 4,5 kg fogyasztás / 123 g/km szén-dioxid-kibocsátás). Amennyiben a fedélzeti földgáz nem tartana ki a következő töltőállomásig, a motorszabályzás önműködően benzinüzemre kapcsol át. Hatótávolsága így több mint 900 kilométerre adódik.

4. példa – Touareg V6 TSI Hybrid:
Mivel az autó jövője, s ezzel együtt a BlueMotionTechnologies korántsem csupán egyféle választ kínál korunk kérdéseire, a Volkswagen az előbbiekkel párhuzamosan bemutatja jövőbeni Touareg V6 TSI Hybrid (333 LE/ 9,0 l/100 km alatt) modellje prototípusát is. E modell 2010-től a világ első, 3,5 tonna vontatható tömeggel engedélyezett hibrid terepjárójaként kerülhet majd sorozatgyártásba. A Volkswagen ezen terepes modelljébe a világ egyik legnagyobb teljesítményű párhuzamos hibridrendszerét építette. A német autógyártó ez esetben egy kompresszoros feltöltésű V6-os TSI-erőforrás (245 kW) és egy elektromos motor (38 kW) high-tech kombinációját alkotta meg. A Touareg V6 TSI Hybrid 50 kilométer/óra tempóig akár tisztán elektromos üzemben, azaz mindennemű károsanyag-kibocsátás nélkül is közlekedhet.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.