Gondban az autóipari beszállító

Veszteségbe fordult tavaly a Continental

A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a német Continental tavaly 1,124 milliárd eurós veszteséget szenvedett adó után kisebbségi részesedések nélkül, az előző évben 1,02 milliárd eurós adózott eredménye volt.

2009.02.19 18:30MTI

Idén, mindenekelőtt az első félévben, gyors romlás várható a cég szerint, amely több többségi tulajdonú társasággal Magyarországon is jelen van. A visszaesést főleg 1,23 milliárd eurós arculatérték-leírás okozta csoportszinten, és a nyersanyagok drágulása, ami további 325 millió euróval vetette vissza a profitot, de megtette a magáét a nemzetközi autópiac szűkülése is, közölték a cégnél csütörtökön.

Az üzemi eredmény csak 0,2 százalékkal csökkent, 1,837 milliárd euróra. A bevétel 45,8 százalékkal 24,239 milliárd euróra nőtt, kissé elmaradt a 25 milliárdos vállalati előrejelzéstől. A többlet nagyrészét az hozta, hogy 2007 nyarán a Continental 11,4 milliárd euróért megvette a Siemenstől annak autóvillamossági beszállító vállalkozását, a Siemens VDO-t.

Tavaly 12 499 csökkent az alkalmazottak száma a Continentalnál, 139 155-re, és idénre további, bár nem részletezett "szerkezetátalakítást" ígértek a csütörtökön megjelent beszámolóban. Erre az évre nem adtak számszerű előrejelzést, csak azt jegyezték meg, hogy az első negyedév kezdetén tapasztalt értékesítés-csökkenés várhatóan gyorsulni fog, az autóipari piac egészében 10-25 százalékkal is szűkülhet idén, ezért "nem zárható ki, hogy nagyon nagy eltérések lesznek" a tavalyi, magas számoktól.

Az Európai Bizottság decemberben engedélyezte, hogy a Schaeffler-csoport 12 milliárd euróért átvegye egyik fő riválisát, a Continentalt. A nála háromszor akkora német Continental autóipari beszállító megvásárlására júliusban tett ajánlatot a világ második számú gördülőcsapágy-gyártója, a bajor Schaeffler-csoport, amely a FAG révén szintén jelen van Magyarországon is.

Maria-Elisabeth Schaeffler osztrák származású tulajdonost a világ leggazdagabb asszonyai között tartják számon, az amerikai Forbes listáján fiával a 104. helyet foglalja el 8,5 milliárd dollárra becsült vagyonával. A Continental, bevétele alapján a világ első öt autóipari beszállítóinak egyike, az utóbbi időben nyomás alá került a nyersanyagok árának emelkedése, az autóeladások csökkenése miatt. A gumiabroncsokon kívül fékrendszereket, hajtómű és futómű részegységeket, elektronikai alkatrészeket gyárt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.