Gazdaság-koncesszió
A Themis Magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópálya koncessziót
A finanszírozás, tehát a beruházási és üzemeltetési program finanszírozásának biztosítása a koncesszor feladata.
2022.05.08 05:28MTIA Themis Magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópálya koncessziót az uniós, hirdetmény nyilvános közzétételével induló, kétszakaszos, tárgyalásos beszerzési eljárás keretein belül- közölte a Nemzeti Koncessziós Iroda pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az eljárásban érvényes végleges ajánlatot a DÖMPER Korlátolt Felelősségű Társaság, valamint a Themis Magántőkealap vezette konzorcium tett. Az eljárásban a nyertes ajánlattevő Themis Magántőkealap vezette konzorcium nyújtotta be a legjobb ár-érték arányt tartalmazó végleges ajánlatot.
Hangsúlyozták, a nyertes konzorcium feladata lesz, hogy tíz év alatt 317 kilométer új utat építsen, 265 kilométer hosszan sávot bővítsen, valamint karban tartsa, és üzemeltesse a teljes úthálózatot - 1044 kilométert - a következő 35 évben. A finanszírozás, tehát a beruházási és üzemeltetési program finanszírozásának biztosítása a koncesszor feladata.
Kifejtették, hogy a lefolytatott eljárás a magyar kormány stratégiai gyorsforgalmi útfejlesztési célkitűzéseinek megvalósításához járul hozzá. A legfontosabb célok között szerepel, hogy a magyar autópályák érjék el az országhatárt, minden megyeszékhely közvetlenül legyen elérhető gyorsforgalmi útról, az ország lényegében bármelyik pontjáról 30 percen belül legyen elérhető a gyorsforgalmi úthálózat. A gyorsforgalmi úthálózatfejlesztés segítse a vidéki Magyarország gazdasági fejlesztését és a Magyar falu program hatékony megvalósítását, az újonnan létrehozott koncessziós gyorsforgalmi utak a jelenlegi gyorsforgalmi minőségi előírások feletti színvonalon készüljenek el, valamint, hogy a már meglévő, koncesszióba kerülő útszakaszokon a jelenlegi minőségi előírásokhoz képest magasabb szintet szintrehozási tevékenységgel kell biztosítani.
Rámutattak arra, hogy a magánfél bevonásával az államháztartás terhelése 35 éves koncessziós időszakra eloszlik, a fejlesztések alapvetően kereskedelmi banki finanszírozással valósulhatnak meg, az államadósság érdemi növelése nélkül. A koncessziós modell szerinti fejlesztési megvalósítás az állami megvalósításnál rövidebb teljesítési határidőt igényel, amely által a fejlesztés társadalmi haszna és jövedelemtermelő képessége is előbb jelentkezik.
A koncessziós finanszírozási modell, valamint az útdíj fedezeti modell következetes alkalmazásával lényegében önfinanszírozó gyorsforgalmi útfejlesztési és fenntartási projekt valósulhat meg, amely keretében a koncesszornak az állam által fizetendő szolgáltatási díjat (RÁD/RÁASZD) az állam által realizálható útdíjbevételek fedezik - olvasható a közleményben.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:17 Rómában új díszkivilágítást kapott Traianus császár piaca
- 20:14 Antal Csaba díszlettervező a francia Művészetek és Irodalom Érdemrend lovagi fokozatát vehette át
- 18:14 A Frontex új kiképzőközpontot létesít Varsóban
- 16:12 Válik Marion Cotillard és Guillaume Canet
- 14:12 RMDSZ: ez Soós Zoltán marosvásárhelyi polgármester felfüggesztésének célja
- 12:54 Trump: az alkotmány hatalmas győzelme a szövetségi bíróságok beavatkozási lehetőségének korlátozása
- 10:54 Románia megtiltaná volt katonáinak és rendőreinek, hogy konfliktusövezetekbe szegődjenek zsoldosnak
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06