Közlekedés

Újabb nagy tüzet okozott egy elektromos busz - München kivonja az e-járműveket

München kivonja a forgalomból az elektromos buszait, miután a harmadik nagy, e-busz által okozott garázstűzben huszonöt busz égett le.

2021.10.10 11:18ma.hu

Ez már a harmadik nagy buszpályaudvari tűz volt, és minden alkalommal elektromos járműveket érintett. A müncheni tömegközlekedési vállalat végre lépett: a stuttgarti tűz okának végleges tisztázásáig az azonos típusú e-buszokat teljesen kivonták a forgalomból.

A müncheni közlekedési vállalat (MVG) elővigyázatosságból a nyolc elektromos buszt már ki sem engedte a forgalomba. Az intézkedés csak az azonos típusú buszokra vonatkozik, és kezdetben csak addig, amíg a tűz okát véglegesen tisztázzák - közölte pénteken a müncheni közlekedési vállalat.

A jelenlegi eredmények szerint egy stuttgarti buszpályaudvaron keletkezett tüzet egy elektromos busz töltése okozhatta. Erre a következtetésre jutottak a tűzszerészek, miután megvizsgálták a tűzjelző rendszer és a hozzá csatlakoztatott hőmérséklet-érzékelők adatait - közölte már csütörtökön egy rendőrségi szóvivő. Ezért jelenleg műszaki hibát feltételeznek a tűz okaként. További vizsgálatokra van azonban szükség.

algulf.net


25 busz megsemmisült Stuttgartban, de több tűzeset is történt

Szeptember 30-án a tűz teljesen elpusztította a járműtelepen lévő 25 autóbuszt, köztük két elektromos meghajtású buszt. A vagyoni kár milliós nagyságrendű. Mivel a tűz már este 8 óra körül felcsapott, amikor még sok jármű közlekedett a városban, csak ez okozta, hogy nem lett nagyobb kár.

Június elején tűz ütött ki egy hannoveri buszpályaudvarban. Június 5-én a tűz elpusztított egy csarnokot, amelyben öt elektromos busz, két hibrid busz, egy dízelbusz és egy távolsági busz volt. A tűzoltók számára különleges kihívást jelentettek az elektromos buszok égő akkumulátorai, mivel ezek nagy mennyiségű hősugárzást bocsátottak ki. Az E-buszokat később kivonták a forgalomból.

Április 1-jén szintén tűz ütött ki a Rheinbahn düsseldorfi raktárában: 38 busz, valamint a parkolócsarnok, ahol a járművek parkoltak, megsemmisült. A közlekedési vállalat több millió euróra becsülte a kárt. Júniusban a düsseldorfi ügyészség szakértői arra a következtetésre jutottak, hogy a tűznek műszaki oka volt. A 38 megsemmisült jármű között volt nyolc elektromos busz is, amelyek éjszaka a csarnokban voltak töltés céljából. A Rheinische Post beszámolója szerint a dolgozók röviddel a tűz után azt találgatták, hogy egy e-busz okozta a tüzet. A csarnokot csak nem sokkal a nagy tűz előtt alakították át az E-buszok számára.

Az ügyészség jelentése a műszaki hibáról, mint a tűz okáról csak annyit állapít meg, hogy a tűz elhúzódó előrehaladása és a hatalmas mértékű pusztítás miatt az okot nem lehetett egyértelműbben megállapítani.

Tűzveszélyes elektromos jármű

Az elektromos autók akkumulátorai különböző cellákból állnak. Ha az egyik kigyullad, a lángok gyorsan átterjedhetnek a többi cellára. Az ilyen dominóhatást "termikus elszabadulásnak" nevezik, magyarázza Matthias Bohnert tűzvédelmi szakértő a Südwestrundfunk rádióban.

Ez a hatás teszi az elektromos autókban keletkező tüzeket olyan veszélyessé: "A lényeges különbség az, hogy egy belső égésű motorral felszerelt autóban a lángok terjedése mérsékelt. Ez azt jelenti, hogy öt-tíz percbe telik, mire a lángok elhatalmasodnak. Egy elektromos jármű esetében, különösen, ha a hőhatás elszabadul, a tűz robbanásszerűen terjed. És ez néhány másodperc alatt megtörténhet" - mondja Bohnert.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.