Járvány
Már érződik az autópiacon a koronavírus-hatás a német szakmai szervezet szerint
A kínai piacon viszont 20 százalékos volt a visszaesés januárban.
2020.02.27 17:49MTIMár éreztetik hatásukat az autóipari ágazat forgalmi adatain a koronavírus-fertőzés megfékezésére hozott intézkedések a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a VDA csütörtöki közleménye szerint.
Hildegard Müller, a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) elnöke az elemzésben rámutat, hogy Európában 7 százalékkal csökkent januárban éves bázison az újonnan forgalomba helyezett autók száma, az Egyesült Államokban pedig az előző évi szinten stagnált. A kínai piacon viszont 20 százalékos volt a visszaesés januárban, ami azonban részben a holdújévi ünnepi szünnapok miatt következett be.
Kínában az elmúlt két évben is csökkent a forgalomba helyezett autók száma, tavaly például tíz százalékkal. A koronavírus hatása nélkül az idei évre a VDA két százalékos csökkenésre számított a kínai piacon. A csütörtöki jelentésben foglaltak alapján azonban a vírusjárvány miatt a visszaesés az idén hét százalékos lehet Kínában. Európában, az Egyesült Államokban és a világpiacon összességében is a forgalomba helyezett új autók számának három százalékos csökkenését várja az idén a VDA.
Ha a piaci forgalom csökken, akkor a verseny intenzitása növekszik. Erre kell berendezkednünk - mondta Hildegard Müller.
Pozitív jelekről számolhatunk be viszont az alternatív hajtású autók németországi értékesítésének alakulásában - jelentette ki a VDA elnöke. Elmondta: az idén januárban az elektromos hajtású (akkumulátoros és hibrid) autók forgalomba helyezése közel 140 százalékkal 16 ezerre emelkedett Németországban, részarányuk pedig az összes forgalomba helyezett jármű között 6,6 százalékra emelkedett. A német autógyárak márkái pedig 63 százalékos részarányra tettek szert a forgalomba helyezett elektromos hajtású járművek között a 2019 januári 51 százalék után.
A német autógyárak tavaly több mint 400 ezer elektromos hajtású autót gyártottak világszerte, és ennek közel felét, 194 ezret Németországban. Kína és az Egyesült Államok után így Németország a harmadik legnagyobb elektromosautó-gyártó a világon. A Németországban gyártott elektromos autók háromnegyede exportra kerül.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 20:04 Elítélték a veronai buszbaleset áldozatainak szüleit zaklató férfit
- 19:31 Úszó Eb - Negyvenegy fős magyar csapat Milák Kristóffal, Hosszú Katinka nélkül
- 19:13 Ukrán műsorszolgáltatók: Oroszország megtámadta az ukrán műholdas műsorszórást
- 18:55 Szentkirályi Alexandra: kiszabadítjuk Budapestet Gyurcsány fogságából!
- 16:24 Orosz hadijelentés: négy frontszakaszon történt előretörés
- 16:08 Felfüggesztett szabadságvesztésre ítélték Ihász Sándor volt fellebbviteli főügyészt
- 16:03 Ursula von der Leyen: az EU-nak a következő öt évben fel kell turbóznia védelmiipari kapacitásait
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06