Kritikus tömeg az okos hálózatoknál
Nem sci-fi: az autók egyharmada villamosautó lesz 2035-ig
Nem egy science fiction, hanem normális fejlődési irány, hogy húsz éven belül az autók egyharmada villamosautó lesz.
2015.10.09 08:33MTIEl kell érni a kritikus felhasználói tömeget és infrastruktúrát az okos hálózatok kialakításában ahhoz, hogy a tényleges haszon megjelenjen nemzetgazdasági szinten, vagy a fogyasztók számára is érzékelhető legyen - mondta Huber Krisztián az Okos Jövő Innovációs Klaszter (OJIK) társelnöke csütörtökön az MTI-nek.
A szakértő az Okos Jövő Fórum 2015 konferencia és szakkiállítás kapcsán nyilatkozott, amelynek fő témája idén az okos technológiák alkalmazása az energetika és az okos városok fejlesztésének területén volt. Az eseményt az OJIK és a győri Széchenyi István Egyetem szervezte.
Huber Krisztián az okos városok jellemzői között kiemelte az elektromos közlekedés, az e-autók várhatóan lavinaszerű térnyerését. Mint fogalmazott, nem egy science fiction, hanem normális fejlődési irány, hogy húsz éven belül az autók egyharmada villamosautó lesz. Könnyen látható ebből a szakértő szerint, mennyire átalakulnak majd a villamos energia hálózati követelmények.
Szabályzói oldalról hatékonyan ösztönözhetik az e-autók használatát egyebek mellett a buszsáv megnyitásával, kedvezményes parkolással vagy az autók áfájának csökkentésével, így az e-autó ára, illetve fenntartási költsége meg tudja közelíteni a normál autókét.
Kitért arra, hogy a szél- és a napenergia kezelése nem könnyű villamosenergiai szempontból, mivel a hálózatot minden pillanatban egyensúlyban kell tartani. Ha éppen nem süt a nap vagy nem fúj a szél, nagyon bonyolulttá válik a hálózat kiegyensúlyozott szabályozása. Akkor lehet ezt nemzetgazdasági szinten megvalósítani, ha a fogyasztókat is sikerül bevonni. Olyan ösztönzőket kell beépíteni a rendszerbe, állami, kereskedelmi szinten, ahol a fogyasztók is érzik, hogyan tudnak spórolni, vagy időben beosztani az energiafogyasztást.
Mint mondta, a leghatékonyabb rezsicsökkentés a fel nem használt energia. Példaként említette, hogy a villamosenergia árát akár 90 százalékkal csökkentheti egy olyan megoldás, amely nem folyamatos, hanem szakaszos energiaellátást biztosít olyan háztartási gépeknek, ahol pár perces kimaradás nem okoz gondot.
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter mintegy 50 tagot számlál, köztük nagy villamosenergiai, vagy informatikai vállalatokat, valamint innovációs és műszaki profilú kis- és középvállalkozásokat - mondta el Huber Krisztián.
A 2013-ban alapított klaszter egy üzletépítő közösség, feladata, hogy információkat, lehetőségeket, kapcsolatokat biztosítson a tagjai számára.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 23:11 Megkezdődött Nagy-Britanniában a Ruandába áttelepítendő menedékkérők őrizetbe vétele
- 22:25 Dulakodás közben leszúrtak egy férfit Soroksáron
- 22:05 Négy frontszakaszról jelentett be előretörést az orosz védelmi minisztérium
- 21:59 Halálos közlekedési baleset történt a Gyáli úton
- 21:54 PM-államtitkár: idén 2,5, jövőre 4,1 százalékos gazdasági növekedéssel számol a kormány
- 20:53 Összevarrt EU-s és magyar zászlót lógatott ki a Momentum a Parlament egyik ablakán
- 19:51 Bakos Bernadett: az állam nem becsüli meg a dolgozóit
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06