Inkább fejleszt

Nem tervez főpályaudvart Budapestre a MÁV

Budapest sajátos közlekedési térszerkezete és nagy beépítettsége miatt óriási beruházást igényelne egy központi pályaudvar, ezért a MÁV a Keleti és a Nyugati pályaudvar fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

2015.08.03 22:30MTI

A központi, átszálló vagy átmenő forgalmú nemzetközi MÁV-pályaudvar kialakításával foglakozó tanulmányok egyöntetű megállapítása, hogy egy főpályaudvar nem eredményezne a jelenleginél kedvezőbb közlekedési helyzetet Budapesten, ezért inkább gazdaságosan üzemeltethető, többfunkciós városi intermodális csomópontok létrehozása a cél - tudta meg a Napi Gazdaság a MÁV-tól.

Értesüléseik szerint az Állomásfejlesztés - IKOP 2014-2020 című program egyik legfőbb eleme a Keleti és a Nyugati pályaudvar utasforgalmi tereinek és értékes épületállományának fejlesztése, megújítása.

Egy tanulmány szerint a központi, átmenő állomás létesítésére vasútüzemi szempontból a Ferencváros állomás, a Duna és a Népliget közti terület lenne a legalkalmasabb, de komoly fejlesztést igényelne a tömegközeledési kapcsolat megteremtése, fejlesztése. A másik megoldás a központi pályaudvar tervére Kőbánya lenne, a környék beépítettsége mellett azonban ennek a tervnek is a városi tömegközeledési kapcsolat az egyik gyengéje - írja a Napi Gazdaság.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.