Inkább a jövőbe néznek

A Párizsi Autószalon is megérzi a pénzügyi válságot

A nagyközönség számára szombaton megnyílt idei Párizsi Autószalonon is érződik a nemzetközi pénzügyi válság hatása. Miközben a nagy amerikai és európai piacokon drasztikusan csökkennek az autóeladások, a gyártók a költségek visszafogásával a legmodernebb design alkalmazásával kifejlesztett környezetvédő, hibrid és villanyautókkal kívánják a felhasználókat meggyőzni arról, hogy a tiszta és csendes gépkocsiké a XXI. század.

2008.10.06 12:18MTI

A gazdasági növekedés csökkenésével és a nyersanyagárak emelkedésével a pénzügyi piacon soha nem tapasztalt bizalmatlanság ugyanolyan hatásokkal jár az Egyesült Államokban és Európában is.

Több évi látványos növekedés után az új piacok meghódításáért nemzetközi szinten fejlődő nagy autógyártók, mint például a francia Renault és a Peugeot, eladásai négy százalékkal estek vissza idén Nyugat-Európában. Elsősorban a spanyol (-22,7 százalék), az olasz (-11,6 százalék) és a brit (-3,6 százalék) piacok kínlódnak. Franciaország egyelőre ellenáll: az úgynevezett környezetvédelmi bónusz hatására (a kormány visszatéríti a kevésbé szennyező gépkocsik árának egy részét a vásárlóknak) az első kilenc hónapban 3,4 százalékkal növekedett az autóeladások száma, amely elsősorban kisautóknak köszönhető.

Európai konkurenseikhez hasonlóan a Toyota, a Honda, a Nissan és Mitsubishi Motors is kénytelen idén csökkenteni termelését, s az egyre inkább feltörekvő brazil és orosz piac felé fordulni. Ez utóbbi idén várhatóan a legjelentősebb európai piaccá válik Nagy-Britannia és Németország előtt.

A rossz mutatók ellenére, amelyek az európai gyárakban jelentős létszámleépítésekkel is együtt járnak, az október 4. és 19. között nyitva tartó Párizsi Autószalon óriási érdeklődésre számíthat, ugyanis a járműipar legjelentősebb világkiállításán idén kilencven új modell mutatkozik be.

A francia főváros Porte de Versailles nevű kiállítócsarnokában megrendezett autóünnep legutóbbi alkalommal, 2006-ban 1,4 millió látogatót vonzott. Az idei Párizsi Autószalon elsősorban az új technológiákról szól: rövid és hosszú távon is az autóipar fejlődését a hibrid és a villany meghajtású új modellek jelentik. Valamennyi márka a kevesebb széndioxidot kibocsátó, kis fogyasztású, városi kisautókkal próbál újítani. Ilyen például a Toyota iQ, az Urban Cruiser, a Nissan Pixo vagy az új Ford Ka és a Suzuki Alto.

A francia gyártók hibrid kisautóik kifejlesztése mellett teljesen megújították kínálatukat: itt az új Renault Mégane, a Peugeot 308 CC és a Citroën C3 Picasso. A Volkswagen pedig a Golf új változatával érkezett. Az idei világkiállítás egyik új márkája az Infiniti, a Nissan luxusmárkája és az Abarth, a Fiat sportmárkája. Huszonöt országból összesen 362 márka képviselteti magát Párizsban.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.