Átszállásra felkészülni

Ismét gondok vannak a vasúti közlekedésben

A vasúti biztosítóberendezés működésének zavarai miatt a Budapest-Balatonfüred viszonylatra tervezett Desiro-motorvonatok további intézkedésig csak Székesfehérvár és Balatonfüred között közlekednek, ezért az érintett útvonalon a fővárosból vagy az oda utazóknak a székesfehérvári vasútállomáson át kell szállniuk egy másik típusú motorvonatra.

2014.07.06 18:47MTI
freedigitalphotos.net/samurai

A június 21-i, nyári menetrendváltással a székesfehérvári és a balatonfüredi vasúti közlekedésben - az előző évek már jól bevált gyakorlatának megfelelően - idén is korszerű és komfortos Desiro-motorvonatok álltak szolgálatba - olvasható a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóságának közleményében.

A közlemény szerint a járművek azonban - az alacsonyabban elhelyezkedő sínfékek miatt - több esetben, kizárólag ennek az új biztosítóberendezésnek a működésében zavart okoztak, ezért - a hibák kiküszöböléséig - ezek a motorvonatok más területen fognak utasokat szállítani a menetrend szerinti közlekedés érdekében.

A változás a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Budapest-Balatonfüred viszonylatra tervezett Desiro-motorvonatok (további intézkedésig) csak Székesfehérvár és Balatonfüred között közlekednek, a járatok Budapest és Székesfehérvár közötti szakaszán az utasok a komfortfokozatában ugyanolyan, FLIRT-típusú motorvonattal tudnak utazni - közölték.

A székesfehérvári vasútállomáson mindkét irányú utazáshoz azonnali csatlakozást alakítanak ki úgy, hogy az átszállás közös, vagy közvetlenül a vonat előtt álló peronon történhet, ezzel is csökkentve az erre fordított időt - olvasható a közleményben.

Mint írták, "a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon üzembe helyezett új biztosítóberendezés működésében az országban egyedülálló módon zavart okoz a nyári, balatoni utasforgalmat kiszolgáló Desiro-motorvonat közlekedtetése".

A Siemens Zrt.-vel folyamatosak az egyeztetések a zavarhelyzetek mielőbbi kiküszöbölése érdekében, de addig is a vasúttársaság szakemberei napi, operatív intézkedésekkel és megerősített ügyelettel kezelik a helyzetet - írták.

A közlemény szerint a vasútvonalon a tavaly befejeződött felújításnak és korszerűsítésnek köszönhetően új fejlesztésű, elektronikus biztosítóberendezést helyeztek üzembe.

Az elmúlt időszakban viszont "számos meghibásodás jelentkezett a rendszer üzemszerű működése során". A vasúttársaság számára "minden menetrendszerűségi szempont felett áll az utasok, a munkatársak, a közúton közlekedők védelme", így minden sorompómeghibásodást észlelve a vonatok 15 kilométer per óra sebességre lassítanak vagy megállnak - írták.

Mindez vonatkéséseket, torlódásokat, hosszabb menetidőt és kényelmetlenséget okozhat akár a teljes dunántúli vasúti közlekedésben - hívták fel a figyelmet.

"A folyamatosan ismétlődő zavarhelyzetek mielőbbi és hosszú távú kiküszöbölése érdekében a vasúttársaság és a beruházó szakemberei egyeztetéseket folytatnak a biztosítóberendezés gyártójával, a Siemens Zrt.-vel, vizsgálva annak esetleges felelősségét, illetve a megoldási lehetőségeket" - olvasható a közleményben.

A MÁV-START a lehetőségei határáig mindent megtesz a biztonságos és egyben a menetrendszerű közlekedés érdekében, de a kellemetlenségeket csak enyhíteni tudja a napi, operatív intézkedéseivel - írták.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.