Szabadidőautó kategóriában

Európában is erősítene a Chevrolet

A General Motors egyik fő márkája, a Chevrolet a 2013-as évre egyelőre még a tavalyi 2 százalék körüli piaci részesedés megtartását látja reálisnak a magyar piacon, miközben 2,5 százalékot meghaladó európai teljesítményén tovább javíthat, mivel a márka az egyetlen bővülő piaci szegmensben, a szabadidőautó (SUV) kategóriában erősít.

2013.06.22 08:40MTI

A márkakereskedők tavaly megközelítőleg 1000 járművet adtak el Magyarországon, holott 2006-ban a magyar piacon az éves eladás a 8500 darabot is megközelítette, 4 százalékos piaci részesedéssel.
 
A magyarországi újautó-piac drasztikus zsugorodásával párhuzamosan a márkakereskedések száma is csökkent: jelenleg mindössze 22 kereskedő foglalkozik ezzel a márkával, számuk az utóbbi évben harmadával lett kevesebb. 

Kaszás Zoltán, a Chevrolet Magyarország pr-vezetője rámutatott: a magyar gépjárműpiac jellemzője, hogy az eladások 70-80 százaléka céges flottavásárlás, a kereskedők számára a válság éveiben ez volt a mentőöv a magánvásárlások drasztikus visszaesése közepette. 

A Chevrolet értékesítésének azonban jellemzően kevesebb mint a fele flottaeladás, amit az is magyaráz, hogy az elmúlt időszakig nem rendelkezett a flottavásárlói igényekhez igazodó modellpalettával. 

A Chevrolet ezért nagy reményeket fűz ahhoz, hogy mára minden szegmensben jelen van, az utóbbi időszakban 14 új modellel frissítette fel autómodell-palettáját. Az európai piaci bővüléshez lökést adhat sportcélú haszonjárművek, szabadidőautók (SUV - sport utility vehicle) családjának bővítése egy kiskategóriájú modellel, a Traxszal. Az európai autópiacon jelenleg egyedül a SUV-szegmens tud növekedni. 

Kaszás Zoltán emlékeztetett arra, hogy a Chevrolet hiteles gyártó a SUV szegmensében, mivel 78 évvel ezelőtt, 1935-ben hozta ki a Chevrolet Suburban Carryallt, amely az első SUV modell volt. A Chevrolet a General Motors egyik világmárkája, amely évente körülbelül 4 millió járművet ad el, több mint 140 országban, ezzel a negyedik legtöbb autót értékesítő márka. 2010-ben a piaci részesedése Európában 2,5 százalék fölé emelkedett, 477 194 autó értékesítésével. 

Európai márkakereskedői és márkaszerviz-hálózata 2700 tagú. A GM michigani csoportjának márkáját kezdetben, 2006-tól az Opel Southeast Europe koordinálta Magyarországon, majd a General Motors Hungary árszervezésével a két márka kereskedelmének irányítása szervezetileg különvált.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.