Százéves a T-Model

Magyar diákok restaurálják a Ford modelljét?

Száz éve készült a Ford gyárban a T-Model első példánya. Ez a típus igazi népautónak bizonyult - húsz év alatt több mint 15 millió példány készült el, 2000-ben pedig az évszázad gépkocsijának választották. Az autó egyik példányát most diákok próbálják életre kelteni Makón.

2008.05.26 08:00MTI

A legendás Ford T-Model motorblokkján tanulnak a makói autószerelő-tanoncok. A modell főkonstruktőre a makói származású Galamb József volt, akinek szülővárosában, a róla elnevezett szakiskolában hat éve dolgoznak egy modell restaurálásán.

Ha netalántán sikerülne lábra állítani - amihez szükség lenne most egy hűtőrendszerre, vagy egy hűtőradiátorra - akkor esetleg kiállítási tárgyként, működő modellként, vagy bármilyen turisztikai célra is használható lenne.

A T-Model mérnökei számos, forradalmian új műszaki megoldást építettek be az autóba. Ezek egyike a korát megelőző, úgynevezett kúpgörgős csapágy, aminek az „újrafelfedezése" épp napjainkban zajlik a legnagyobb autógyártóknál. Ide sorolható a bolygóműrendszerű váltó, ami hozzáértők szerint a legésszerűbb a valaha gyártott félautomata nyomaték átviteli rendszerek közül.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.