Csúcstechnológia és nagy teljesítmény

Két igazi csúcsmodell a Saab-tól

A Saab 9-3 Sport Sedan és SportCombi modellek által nyújtott páratlan vezetési élmény most a legkorszerűbb, Saab XWD összkerékhajtási rendszerrel egészül ki, mely etalon lehet a prémiumkategóriában.

2008.05.22 15:36ma.hu

Kupészerű formájával és markáns, sportos vonalvezetésével a Sport Sedan álló helyzetben is a mozgás érzetét kelti, ezzel sejtetve dinamikus menettulajdonságait. A SportCombi robosztus arányai pedig ékes példái a Saab azon hagyományának, mely szellemében egyszerre épít sportos és praktikus autókat.

Mindkét modell a közepes méretű prémiumautók szegmensét célozza meg, ezzel alternatívát kínálva a 3-as BMW-vel, az Audi A4-gyel és a Mercedes C-osztállyal szemben. A gazdag motorválaszték egyaránt tartalmaz benzines, dízel és bioetanolos erőforrásokat. Része egy továbbfejlesztett, alumíniumból öntött, 2,8 literes, V6-os turbómotor, mely 280 lóerőt teljesít, nyomatéka a Saab XWD hajtásnak és az erőteljes, kétfokozatú turbófeltöltőnek köszönhetően pedig nem kevesebb, mint 400Nm.

Az erőforrások között két BioPower (E85) motor is megtalálható, mely hűen tükrözi a Saab egyre növekvő előnyét a rugalmas üzemanyag-felhasználású autók európai piacán. A Saab 9-3 Sport Sedan és SportCombi összetéveszthetetlen megjelenésében a modern skandináv design, valamint a jellegzetes Saab designelemek érhetők tetten. A szárnymotívummal díszített karakteres hűtőrács az Aero X tanulmányautóból lehet ismerős, akárcsak az U-alakú domborulat a kagylóhéjszerű motorháztetőn.


A karosszéria letisztult, harmonikus vonalait a Saab skandináv gyökerei ihlették, míg a merész, egyedi formavilág a vezetési élményt hangsúlyozza. A SportCombi egységes, ötajtós karosszériája pedig az első Saab 99 Turbo „kombikupé” génjeit hordozza magában.

A vezetőközpontú utastér alakja, berendezései és üléspozíciója mind-mind a sofőr szemszögéből lett kialakítva. A SportCombi további praktikus megoldásokat tartogat, mint például a tekintélyes méretű csomagtér, mely kiválóan alkalmas sport- és szabadidős felszerelések tárolására.

Az utastér technikai megoldásai közt megtalálhatjuk a különböző funkciók testre szabását, a lényegre szorítkozó Night Panel műszerfal-világítást, a vezetést megkönnyítő ComSense rendszert, valamint a SportCombiban a TwinFloor fantázianevű rakodóteret.

A vezetőközpontúság jegyében olyan újítások biztosítják a dinamikus menettulajdonságokat, mint a Saab ReAxs hátsókerék-kormányzás, vagy a legkorszerűbb Saab XWD rendszer, mely az Aero modellekhez rendelhető, és az alapfelszereltség része a limitált darabszámú Saab Turbo X modellekben.

A motorválaszték zászlóshajói az alumíniumból öntött turbófeltöltős benzinmotorok, melyek teljesítménye 150 (110kW) és 280LE (206kW) között mozog, és magukban hordozzák a Saab védjegyévé vált jellegzetességeket, úgy mint tekintélyes vonóerő és a biztonságos előzés lehetősége. A kínálat csúcsa a továbbfejlesztett 2,8-as V6-os turbómotor, mely a MY08 modellévben alapesetben 255 lóerőt, Saab XWD-vel kiegészülve pedig 280 lóerőt teljesít.


További újítás ebben a modellévben a meggyőző, 1.9TTiD erőforrás, mely kétfokozatú turbófeltöltőjével 180 lóerős (132kW) teljesítményre, illetve bámulatos, 400Nm-es nyomatékra képes. Kirobbanó teljesítményének köszönhetően (gyorsulás 80-120km/h között, negyedik fokozatban 8,4mp alatt) ez az erőforrás a modellválaszték csúcsát képező Aero modellekhez is kapható.

A Saab BioPower motorok különlegessége, hogy bioetanolos használatban nemcsak alacsonyabb károsanyag-kibocsátást, de nagyobb teljesítményt is biztosítanak. A Saab, tovább növelve előnyét a rugalmas üzemanyag-felhasználású gépkocsik piacán, immár két kétliteres BioPower erőforrást is elérhetővé tesz. Ezek E85-ös használatban 200 (147kw), illetve 175 lóerőt (129kW) teljesítenek, ami 25-tel több a benzines üzemben mért értékeknél.

A Saab 9-3 modellpaletta más tekintetben is első kategóriájában, ugyanis ezekben az autókban debütál a Saab XWD, egy „intelligens”, aktív összkerékhajtási rendszer, mely optimálisan osztja el az erőt az első- és hátsótengely közt, ezzel tökéletes irányíthatóságot, stabilitást és tapadást biztosítva minden körülmények közt. Az innovatív megoldások közt megtalálható még a kisodródást megakadályozó, proaktív hátsókerék meghajtás és a limitált szériás Turbo X modellekben az alapfelszereltség részeként szereplő, elektronikus vezérlésű, korlátozottan önzáró hátsó differenciálmű (eLSD).

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.