Tartani tudják a 2013-as bevezetést

Új alvállalkozóval folytatódik a BKK-s Futár-projekt

Új alvállalkozóval folytatja a Futár (Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) projektet a Budapest Közlekedési Központ (BKK), így a 2013 nyári bevezetést is tartani tudják a csúszások ellenére.

2012.07.11 13:50MTI

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta, a munka az alvállalkozó cseréje és a struktúra átalakítása miatt csúszott, és bár viták most is vannak, de mindenki a Futár minél előbbi megvalósításában érdekelt. A vezérigazgató elmondta, négymilliárd forintos uniós támogatással és 6,7 milliárdos összköltséggel valósul meg a beruházás, amelynek része, hogy mind a 2295, felszínen közlekedő BKV járműre GPS jeladót szerelnek, 257 köztéri kijelzőt telepítenek, amelyek pontos tájékoztatást adnak a járat érkezésének időpontjáról, illetve egy új forgalomirányító szoftvert is programoznak, amely kezelni tudja a beérkező információkat. 

A HÉV-, illetve a metróvonalakat egyelőre nem vonják be a projektbe, mert a kötött pályás járműveket a vasúti biztosító berendezés vezérli; az 1-es és 3-as vonalon ezeket csak a felújítás után lehetne az új rendszerrel összekötni. A járműveken a legrégebbi utastájékoztató rendszereket lecserélik, illetve a rendszer képes lesz arra is, hogy átprogramozza az utastájékoztatót, az irányjelző kijelzéseit. Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid jelezte: nem manuális, hanem a GPS jelek alapján automatikus lesz a rendszer, az utastájékoztatón mindig helyesen szerepel majd a következő megálló neve. 

Új kommunikációs rendszert is telepítenek, amely a BKV belső kapcsolattartását könnyíti meg, minden járműben lesz egy SIM-kártya, és 3G alapú adatátvitel lesz a járművek és a központ között. Ezzel együtt egy lámpabefolyásoló programot is telepítenek, amely 30 csomópontban képes a szabad jelzést módosítani, hosszabbítani.
 
A beérkező adatokat a BKV a menetrendek aktualizálásához is fel fogja használni. Okostelefonokra is készítenek egy alkalmazást, amely pontos adatokat szolgáltat a járművek érkezési idejéről. A forgalomirányításban is jelentős előnyök származnak majd a beruházásból, mivel a forgalmi zavarokra azonnal tud reagálni a BKV. Vitézy Dávid elmondása szerint egy nap 7-800 forgalmi zavar van.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.