Fránya állami támogatás

Egyszeri tétel miatt lett veszteséges a Chrysler második negyedéve

Veszteséggel zárta a második negyedévet a Chrysler autógyár az állami támogatás utolsó részletének visszafizetése miatt.

2011.07.26 15:55MTI

A Chrysler 370 millió dollár nettó veszteséggel zárta a második negyedévet, mivel az amerikai és a kanadai kormánytól kapott támogatás utolsó részletének törlesztése egyszeri rendkívüli tételként 551 millió dollárral terhelte meg mérlegét. A tétel leszámításával a Chrysler 181 millió dollár nettó nyereséget ért el a második negyedévben.

A Chrysler két év elteltével, hat évvel a határidő előtt fizette vissza a csődvédelmi eljárás keretében kapott támogatást. Az idén májusban az amerikai kormánynak 5,9 milliárd dollárt, a kanadai kormánynak 1,7 milliárd dollárt fizetett vissza a Chrysler a hitel refinanszírozásával, banki hitelfelvétellel és vállalati kötvények kibocsátásával. A 11-12 százalékkal kamatozó állami támogatást a Chrysler 6 százalékos banki hitelekkel és 8 százalékos kötvényekkel váltotta ki. Az értékesítési árbevétel 30 százalékkal 13,7 milliárd dollárra emelkedett, az eladások pedig több mint 19 százalékkal nőttek.

A legnagyobb eladási sikereket a Jeep Grand Cherokee terepjárók, valamint a Chrysler Sebring és a Dodge Avenger új modelljei hozták. A Chrysler 486 ezer személygépkocsit és kisteherautót adott el a negyedévben. A Chrysler eladásai főként az észak-amerikai piacra összpontosulnak, a feltörekvő piacokon sokkal kisebb szerepet játszik mint versenytársai, a Ford és a General Motors. A Chrysler az idén törlesztési költségek nélkül 200-500 millió dollár éves nyereségre, illetve 55 milliárd dollár körüli értékesítési árbevételre számít.

A Fiat az elmúlt héten az amerikai kincstár 6 százalékos pakettjének és a kanadai kormány 1,5 százalékos pakettjének megvásárlásával 46 százalékról 53,5 százalékra növelte részesedését és többségi tulajdonrészre tett szert a Chrysler autógyárban.

A Fiat részesedése az év végéig 58,5 százalékra növekedhet. Az autóipari dolgozók nyugdíjalapjának részesedése az év végére így 41,5 százalékra csökken majd. Az alap a Chrysler részvények tőzsdére vitelét tervezi, amire valószínűleg jövőre kerül sor.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.