Repedezik a kapcsolat

A végét járja a Suzuki-Volkswagen együttműködés?

A törés jelei mutatkoznak a Volkswagen AG és a Suzuki Motor Corp között kialakult együttműködésben.

2011.07.18 09:57MTI

A Volkswagen közel 20 százalékos részesedést vásárolt a Suzuki autógyárban 2,5 milliárd dollárért még 2009 decemberében, ami a technológia-csere kilátásai miatt pozitív fogadtatásra talált szakértői körökben.

Az együttműködés a Volkswagen számára a Suzuki kompakt autó-technológiáját tette hozzáférhetővé, míg a Suzuki számára a Volkswagen hibrid technológiája és más fejlett technológiai eredményei váltak elérhetővé.
   
A kölcsönös nyitás óta azonban már több mint 18 hónap telt el látható eredmények nélkül. A Suzuki ügyvezető alelnöke Yasuhito Harayama ezt a Volkswagen magatartásának tulajdonította, mondván erőfölénnyel igyekszik befolyásolni a Suzuki vezetőségének munkáját.
   
"Már az együttműködés kezdetén világossá tettük, hogy nem áll szándékunkban beolvadni a Volkswagenbe és meg fogjuk őrizni függetlenségünket" - jelentette ki Yasuhito Harayama újságíróknak hétfőn Tokióban. "Úgy látjuk vissza kell térnünk a kiinduló pontra, még a részesedési arány tekintetében is. Függetlenségünk, egyenlőségünk elismerése a partneri kapcsolatban előfeltétele bármely konkrét lépésnek az együttműködésben."
   
A múlt év második fele óta a Volkswagen számos jelét adta annak, hogy ellenőrzése alá kívánja vonni a negyedik legnagyobb japán autógyártót.
   
Az ügyvezető alelnök szavai a konszern elnöke, Osamu Suzuki a Nikkei gazdasági lap online kiadásában is idézett blogbejegyzését visszhangozzák. "A két vállalat hatalmas méretbeli különbségéből a Volkswagen idővel arra a téves következtetésre jutott, hogy megszerezte az ellenőrzést a Suzuki felett" - fogalmazott a Suzuki szókimondóként ismert 81 éves elnöke.

"A Suzuki semmit sem talált a Volkswagen technológiái között, amit azonnal hasznosíthatott volna" - írja az elnök blogjában. Csípős megfogalmazásban "megkönnyebbülésének" is hangot adott az elnök amiatt, hogy a Volkswagen a hírek szerint a Suzuki technológiai segítsége nélkül is eredményt ért el egy dél-amerikai és indiai piacra szánt olcsó modell kifejlesztésében.
   
Yasuhito Harayama hétfői nyilatkozatában kihangsúlyozta, hogy több jelentkező is van egyenlő felek között kialakítandó együttműködésre a Suzukival és a legkülönbözőbb vállalatok széles körével folytatják gyártási együttműködési kapcsolatok kialakítását, miközben a Volkswagennel folytatott együttműködést "jegelik" mindaddig, amíg sikerül visszaállítani az eredeti szándéknak megfelelő helyzetet.
   
"Jelenleg semmiféle konkrét közös fejlesztési projekt nincs folyamatban" - mondta Harayama.
   
A Suzuki a múlt hónapban jelentette be 1,6 literes dízel motorok vásárlását az olasz Fiat konszerntől egy Magyarországon gyártani tervezett modell számára, ami Harayama szerint ékes bizonyítéka annak, hogy a Suzuki jól elboldogul a Volkswagen nélkül is.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.