A változásokat távbeszélőn is bejelenthetjük

Telefonon is lehet adóügyeket intézni júliustól

Telefonon is intézhetők egyes adóügyek július 1-jétől ügyfélazonosító számmal - az erről szóló a pénzügyminiszteri rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben olvasható.

2009.03.12 17:39MTI

A pénzügyminiszteri rendelet felsorolja azokat az ügyeket, amelyeket telefonon is lehet intézni. Ezek a következők: folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közti átvezetés, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, változás bejelentés intézése, az adózónál ellenőrzést végző APEH alkalmazott személyazonosságának és a megbízólevele érvényességének ellenőrzése. 

Az ügyfélnek először azonosító számot kell kérnie. Ez beszerezhető elektronikusan a központi rendszeren keresztül, vagy papír alapon is kérhető az adóhatóságtól. 

Az azonosító szám mellett közlik az ügyféllel annak alkalmazhatósági idejét, továbbá az ügyfélnek - aláírt nyilatkozattal - vállalnia kell, hogy az adóhatósággal folytatott beszélgetését rögzítik.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.