null

Opel Vectra 1.6i tartósteszt

Az Opel gyár a Vectra elkészítésével egy új, irányadó mércét hozott a középkategóriás autók táborába.
2002.05.21 16:12

Jó ötletnek tartottuk a jobb oldali légzsák helyének a kihasználását (ugyanis ez a modell nem tartalmazott jobb oldali légzsákot), hiszen ezt a helyet is az előbb említett célokra lehet használni. Azért a biztonság jobb lett volna. A műszerfalon egy kivetnivalót találtuk, de ez jelentős hiányosságnak mondható. Ez pedig a középkonzolon található kezelőszervek (ventilátor, levegőirány szabályzó) megvilágítása. Sötétben csak jó néhány nap eltelte után tudtuk pontosan, hogy mit merre találunk a műszerfal ezen részén.

A műszerek megvilágítása tipikusan opeles, egyszerű fehér fénnyel világított, aminek az erejét szabályozni is lehet. Az autóban található egy digitális óra és külső hőmérsékletmérő is. Egyébként a tipikus Opel betegségnek mondható elakadás kapcsoló gombjának a tönkremenetele minket sem került el. Ennek javítására mi is, mint általában minden Opel tulajdonos, akivel ez megtörténik, gyufaszállal és papírral állítottuk meg az állandó "elakadást". Az autó méretének és csomagtartójának nagysága és kialakítása alapján kijelenthetjük, hogy ez egy igazi családi autó. A mi tesztautónk egy 4 ajtós, úgynevezett lépcsőshátú kialakítású autó. Kialakítása és jellege magában hordozza a 90-es évek elejére és közepére jellemző gömbölyű formavilágot.

Az autó méretének és csomagtartójának nagysága és kialakítása alapján kijelenthetjük, hogy ez egy igazi családi autó. A mi tesztautónk egy 4 ajtós, úgynevezett lépcsőshátú kialakítású autó. Kialakítása és jellege magában hordozza a 90-es évek elejére és közepére jellemző gömbölyű formavilágot.

Ezek a formák még a mai korban sem visszatetszők, mivel igen elegánsnak számítottak megjelenésükkor. A csomagtartó mérete kategóriájában szinte egyedülálló 550 literes, ami a hátsó, oszthatóan is dönthető ülésekkel még megsokszorozható. Pakolhatósága arányban áll méretével, a hátsó lengéscsillapítók nem törik meg a pakolási területet. Hosszabb tárgyak vagy sílécek szállítása megoldható a hátsó ülések ledöntése nélkül is, hiszen a hátsó ülésen található könyöklő lehajtásával egy kis "ajtót" találunk a csomagtérbe.

A teljes "értékű" pótkerék a csomagtartó szőnyegborítása alatt található. Szintén az Opelekre jellemző hátsó sárvédő ív rozsdásodása egy kis mértékben a mi Vectránkon is jelentkezett. Időben történő kezelése és egy alváz-, és üregvédelem sokat segíthet ezen sajnálatos, sok Opel tulajdonost bosszantó tény kiküszöbölésére.

Az autó felszerelése émetes. Ha alapvető kényelmi extrákat szeretnénk az autóba beszereltetni, az igencsak megnövelte volna a vételárát. A tesztautónk sincs túlzsúfolva extrákkal, ami egy középkategóriás autóban már hátránynak számít a vetélytársakkal szemben.

A ma.hu által tesztelt Opel Vectra gyári extrái a központi zár, napfénytető, színezett ablakok, motoros antenna, rádiós magnó 6 hangfallal, szervókormány, vezetőoldali légzsák, plüss kárpit, metál fény és a színre fújt lökhárító. Amikor az autó 1994 novemberében forgalomba került igen felszereltnek volt mondható, de ez már a múlté. A német autógyárak, nem csak az Opel, rájöttek arra, hogy csak úgy maradhatnak versenyben vetélytársaikkal, hogy alapáron ők is felszereltebb autókat kínálnak, már nem elég a német minőséget felhozni példának, ami az Opel új autói esetén ráadásul inkább már majdnem negatívum.

Nem hinném, hogy egy középkategóriás autóban a motoros ablak és a fordulatszámmérő hatalmas extrának számított volna 1994-ben is. Az akkor kétmillió forint körüli vételárba már nem fért bele több. De ez is a marketing trükkök része, mert aki nagyobb motorral vett jobban felszerelt autót (pl.: CD kivitel), az relative olcsóbban jutott az extrákhoz. De aki használtan szándékozik autót venni, már nem talál ekkora különbséget a felszereltség alapján, inkább számít az autó állapota.

Aki együtt tud élni a korai technikával, a bowdenes kuplung által az utastérbe néha beköltöző motorhanggal, a régi formákkal (Ötajtós kivitel esetén a lötyögő benzin hangjával. A Szerk.), és nincs ötmillió forintja ilyen nagy új autóra, az nagyszerű társra lel a régi Vectrában. Induljon el az autópiacra akár millió forint körüli összeggel a zsebében.

Összegezve egy igen barátságos, gazdaságos, környezetkímélő autót ismertünk meg az elsőgenerációs Opel Vectrában. Újabb változatáról már nem mondhatjuk el ezt, de az egy másik történet. A régi modell népszerűségét mi sem bizonyítja jobban annál, hogy az autópiacok egyik legkeresettebb modellje.

Geibinger Attila (ma.hu)

prev[5/5]
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal
  3. Főbb műszaki adatok:
  4. 4. oldal
  5. 5. oldal

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!
Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.