null

Opel Vectra 1.6i tartósteszt

Az Opel gyár a Vectra elkészítésével egy új, irányadó mércét hozott a középkategóriás autók táborába.
2002.05.21 16:12

Az autó belső kialakításán a német mérnökök jól ötvözték az ergonómiai elemeket és a kezelhetőséget. Az autóba beleülve a kapcsolók, a műszerek jó kialakítása és elhelyezése az ülések kényelme egyből tudtunkra adja, hogy az Opel iránymutató autót alakított ki a középkategóriában. Az autó belső méretei kényelmes utazást biztosítanak a vezető és utasai számára. A magas emberek is kényelmesen elférnek a vezetőülésben úgy, hogy a mögöttük ülőknek is bőségesen jut még hely.

Egy apró kellemetlenség zavarhatja a magasabb embereket, hogy a vezetőülés magassága nem állítható, legalábbis a mi általunk tesztelt modellben nem. Ez tesztelésünk során ki is derült, hiszen egy 187 cm magas embernek néha már a haja súrolta a tetőkárpitot. A belső tér kialakításában emberbarát környezetet teremtettek az alkotók. A belső kárpitok kellemes érintésűek, a műszerfal nem rideg anyagból, hanem bőrutánzatú műanyag borításból készült.

Az ajtók borítása megegyezik az üléshuzattal, a tetőkárpité a szőnyeggel. A kárpitok jól tisztántarthatók, de a szőnyegre ajánlatos egy kiegészítő szőnyeget vásárolni. Menet közben az utastérbe szűrődő zajok nem tekinthetők kellemetlennek és főleg nem hangosnak. 150 km/h-ás sebességnél rádióhallgatás mellett is normál hangerővel lehet beszélgetni. Rázós, macskaköves utakon való haladáskor, mint például a Kőbányai út, a belső térben a rázkódás által keltett zajok kissé hangosak.

Ami a zaj nagy részét kiteszi, az ajtónyitó gombok rezgése, amely rezgésének a kiküszöbölésével a zajszint nagymértékben csökkenthető. A kezelőszervek jól kézre esnek, használatuk egyszerűen elsajátítható. A kormánykerék egy visszajelző lámpát, műszert, kezelőkapcsolót (ködlámpa) sem takar ki a vezető látószögből.

Az ablaktörlő többállású kapcsolójával szakaszos (időkapcsolós), közepes és gyors üzemmódot is tudunk választani. Az ablaktörlő lapátok az üvegfelület nagy részét törlik, a vezetőülésben ülve a törölt felület szinte az egész látószöget lefedi. Az anyósülésben ülő előtt is nagy részben törlődik az üvegfelület, ellentétben más kategóriatársaknál.

Az indexkapcsoló karral lehet kapcsolni a fénykürtöt, az irányjelzőt és a távolsági reflektort. Az irányjelző kapcsolásakor nem szükséges végállásba kapcsolni a kart, hanem elegendő csak lenyomni, illetve felnyomni a kart kanyarodási szándékunk függvényében. Ebben az esetben az irányjelző addig működik, ameddig a kart nyomjuk. Általában ennek az alkalmazását sávváltáskor használtuk, kanyarodáskor végállásba kapcsoltuk a kart, ahonnan automatikusan a kar visszakapcsolódik alaphelyzetbe a kanyarodás befejezte után.

A négyfokozatú ventilátor rövid idő alatt "lefújja" a szélvédőről, a jól kezelhető szellőzőnyílásokkal pedig az oldalüvegekről a párát. A hátsó ablak páramentesítéséről fűtőszál gondoskodik. Első pillantásra furcsának tűnő levegőirány szabályzóval,- aminek az elsajátításához a kézikönyvet kellet tanulmányoznunk - az autóban beáramló levegőt szándékunk szerint tudtuk irányítani. (Az én régi Vectrámban pont ez a kapcsoló tetszett és egyértelmű volt, a kör alakú kapcsoló nekem kevésbé tetszik. A Szerk.)

A halknak mondható ventilátor elegendő mennyiségű levegőt juttat az utastérbe, így komfortosabbá téve utazásunkat. A fűtésre télen nem lehetett panaszunk. Gyorsan, igen kellemes hőfokot lehetett az autóban elérni. A műszerfal egy nagy méretű, zárható kesztyűtartóval is rendelkezik, ami kiegészítve az első ajtókon található oldalzsebekkel nagy mennyiségű térkép és egyéb kiegészítők tárolásának ad lehetőséget.

prev[4/5]next
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal
  3. Főbb műszaki adatok:
  4. 4. oldal
  5. 5. oldal

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!
Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.