
Opel Vectra 1.6i tartósteszt
Az Opel gyár a Vectra elkészítésével egy új, irányadó mércét hozott a középkategóriás autók táborába.
2002.05.21 16:12
Főbb műszaki adatok:
Hengerszám | 4 |
Furat | 79 |
Löket | 81,5 |
Lökettérfogat | 1598 cm3 |
Max. teljesítmény | 75 LE (55 kW, 5200 Ford./min-nél) |
Max. nyomaték | 125 Nm (2800-as fordulaton) |
Sűrítési viszony | 9,2 |
Üzemanyag | 95 ólommentes |
Legnagyobb megengedett | |
tartós fordulatszám | 6000 ford./min |

A sebességváltó fokozatai jó harmóniában vannak a motor fordulatszám tartományával, így nem igényel a vezetés sok sebességváltást, ha nem sietünk. Az 5 fokozatú váltóban a sebességfokozatok jól elkülönítetten vannak kialakítva. A váltóút hossza közepesnek mondható.
A jó kialakítás miatt a félreváltás csak vezetői hibából alakulhat ki. Tesztelésünk során megfigyeltük, hogy guruló helyzetben, az egyes fokozatba való váltáshoz egy kicsit nagyobb erőkifejtésre van szükség, illetve hidegben is nagyobb erőt kell kifejtenünk, amíg az autó el nem éri az üzemi hőfokot. Talán csak ezt az egy "hibát" lehet említeni a váltószerkezetről, amúgy az első hajtott kerekekre az erőátvitel harmonizáltan, rángatás mentesen van megoldva.
A ma.hu által tesztelt Opel Vectra nem volt felszerelve blokkolásgátlóval (ABS). Az elől tárcsa, hátul dobfékes megoldás egy középkategóriás autónál kicsit régimódinak tűnik. Természetesen a régimódiság ellenére a fékrendszer tökéletesen működik.
Erősebb fékezések hatására az autó nem húz el egyik irányba sem. Az általunk tesztelt autó igen jól kordában tartható volt nagy sebességek, illetve hirtelen fékezésekkor egyaránt.
Az autó menetstabilitását az elől alkalmazott McPherson felfüggesztés és a hátsó merev tengelyen elhelyezett lengéscsillapítók és rugók együttes működése biztosítja. Az autó 1876 mm-es szélessége a kanyarokba jó útfekvést biztosít az autónak. Nagy sebességgel bevett kanyaroknál is nyugodtan jól kezelhetően viselkedik, de akinek sportos futómű kell, az inkább a kétliteres változatot válassza, mely típusnak a futóműve majdnem teljesen megegyezik az Opel Calibráéval, ami igazi sportos autó.
Az útburkolati hibákból és egyenetlenségekből adódó lengéseket viszonylag jól csillapítja, emelve ezzel a vezetés komfortérzetét. Mint tudjuk Magyarországon az utak állapota miatt a lengéscsillapítók hamarabb tönkremennek mint azt szeretnénk. Ez a sors nem kerülte el a mi autónkat sem, hiszen 100.000 km megtétele után hátsó lengéscsillapítókat ki kellett cserélni.
Szintén a rossz utak rovására írható a bal alsó lengőkar cseréje is. A kormányzást a szervókormány használata is nagymértékben megkönnyíti. A szervókormány segítségével parkolásnál, illetve álló helyzetben az első, hajtott kerekek kis erőfeszítéssel könnyen forgathatóak. Magasabb sebességtartományban a kormány egy kicsit keményebbé válik azért, hogy az apró kormánymozdulatokat kiiktassa, amik a vezetést veszélyeztethetik.
Természetesen ebben az esetben sem nehéz a kormánykerék forgatása. Az út kisebb egyenetlenségeit a kormánymű nem adja "vissza" a kormánykerékre, ami a jól kormányozhatóság egyik feltétele.
![]() | [3/5] | ![]() |
![]() | ![]() |
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06