Remek gyümölcs a stroke megelőzéséhez!
Reggel, este és ebéd után: nemcsak a fantáziát izgatja az a banán
Egy banán reggelire, egy ebéd után és egy kora este elég káliumot juttat a szervezetünkbe ahhoz, hogy 21 százalékkal csökkenjen a stroke-hoz vezető vérrögök kialakulásának esélye - állapították meg olasz és brit kutatók.
2011.04.08 19:00medipress.huA tanulmány szerint ezrekkel lehetne csökkenteni a stroke-os esetek előfordulását, ha több káliumban gazdag élelmiszert – spenótot, mogyorót, tejet, halat és lencsét – fogyasztanánk, adta hírül a Daily Mail.
Noha korábbi tanulmányok már kimutatták a banán vérnyomás-szabályozó és stroke-megelőző hatását, az eredmények között nem volt mindig összhang.

Az új tanulmány tizenegy korábbi vizsgálat eredményét vetette össze a hatvanas évek közepétől kezdődően. Úgy találták, hogy már napi 1 600 milligramm kálium - amely egyébként az ajánlott mennyiség alig fele - már elegendő ahhoz, hogy a stroke veszélye egyötöddel csökkenjen.
Egy darab banán átlagosan 500 milligrammot tartalmaz ebből az anyagból, és a vérnyomás szabályozása mellett a szervezet folyadékháztartását is segít egyensúlyban tartani.
A túl alacsony káliumszint szabálytalan szívverést, ingerlékenységet, hasmenést és émelygést okozhat.
Ugyanakkor a Warwicki és a Nápolyi Egyetem kutatói szerint a legtöbb országban bőven az ajánlott szint alatt marad a fogyasztása.
Aki azonban megfelelő mennyiségű káliumot visz be a szervezetébe, rendszerint önkéntelenül is mérsékli a sófogyasztást, amellyel szintén segít a stroke megelőzésében.
A tanulmány a Journal of the American College of Cardiology című folyóiratban jelent meg.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


